עובדות שלא ידעתם

הידעתם שחיפושיות יכולות לעקוץ?

ממה עשויות שקיות ניילון? ואלו עצים יכולים להפריש מלח? 7 עובדות מפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שישנם עצים שמפרישים מלח? עצי המנגרובים שגדלים בין נהרות לאוקיינוסים באזורים חמים, מתקיימים ממים מלוחים. כדי להיפטר מעודפי המלח שהם סופגים, בלוטות מיוחדות בעלים מפרישות תמיסת מלח. הרוח מפזרת את התמיסה הזו בחזרה בים.

2. הידעתם שחיפושיות יכולות לעקוץ? הכתמים שעל גופן של החיפושיות מזהירים טורפים כמו ציפורים או לטאות מפני הארס הקיים בהן. אך כמות הארס שבהן קטנה מאד, ולכן הן אינן מסוכנות כלל לבני אדם.

3. הידעתם שהזיקית יכולה להחליף צבעים? הזיקית מתאימה את המראה שלה לסביבה שבה היא נמצאת – על מנת להסתתר מטורפים. למעשה, לא ידוע מהו הצבע המקורי של הזיקית, מכיוון שהיא מחליפה צבעים לגוונים שונים של ירוק, חום, בז' או אפור בהתאם למקום שבו היא נמצאת.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. הידעתם ששקיות ניילון עשויות מנפט? הנפט שנחצב מן האדמה ומזוקק בתהליך מורכב, הוא חומר גלם שמשמש לייצור של מוצרים רבים מאד, כמו למשל שעווה, אספלט (שמשמש לסלילת כבישים), צמיגים, שקיות ניילון, מוצרי פלסטיק ועוד.

5. הידעתם שלעכביש יש שמונה עיניים? שתי העיניים המרכזיות של העכביש פועלות בדומה לעיניים של כל בעל חיים אחר, ורואות היטב את הסביבה. שאר העיניים ממוקמות בצידי גופו של העכביש, וקולטות בעיקר תנועה, כדי שהעכביש יוכל לתפוס טרף בקלות.

6. הידעתם שהגמל נקרא ספינת המדבר? הסיבות לכך רבות: הוא שימש לחציית מדברות כמו שספינה משמשת לחציית ימים; תנועות ההליכה שלו מזכירות תנועות של ספינה; ועוד.

7. הידעתם שהלייזר משמש אתכם גם בבית? קרן הלייזר משמשת בעשרות שימושים ביתיים ויומיומיים. כך, למשל, תקליטורים (CD) נקראים באמצעות קרן לייזר; הברקוד שעל מוצרים בחנות נקרא באמצעות קרן דומה, ובתעשייה משתמשים בקרני לייזר לריכוך של מתכות.

תגיות:זיקיתגמלעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה