חדשות בארץ

תשכחו מנצרת עילית: ראש העיריה מתכוון לשנות את שם העיר

רונן פלוט, שנבחר בשבוע שעבר לכהונה שנייה בראשות עיריית נצרת עילית ברוב מוחץ של 98.6 אחוזים, הודיע על כוונתו להחליף את שמה של עירו: "שלא יהיה בלבול עם נצרת"

נצרת עילית (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)נצרת עילית (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

ראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט, מתכוון לשנות את שמה של עירו כדי ליצור הפרדה מובהקת בינה לבין העיר הערבית נצרת וכדי למנוע בלבול בין השתיים.

פלוט – שהיה המתמודד היחיד בבחירות שנערכו בשבוע שעבר לראשות העיר וזכה לרוב מוחץ של 98.6 אחוזים – הודיע על כוונתו זו אתמול (ראשון), בכנס לסיכום מערכת הבחירות בו השתתפו מאות פעילים ומתנדבים. לדבריו, נצרת עילית זקוקה לזהות עצמאית משלה ויש לשים סוף ל"בלבול הכרוני" בינה לבין שכנתה.

ראש העיר החדש-ישן של נצרת עילית ציין כי מאז הקמתה של העיר, לפני 62 שנים, אזרחי ישראל – במיוחד תושבי המרכז ותל אביב – "לא קלטו את ההבדל" בינה לבין נצרת, ותושבי נצרת עילית נדרשים להבהיר כל העת כי הם אינם מתגוררים בנצרת. הבלבול שורר לא רק בקרב האזרחים מהשורה, אלא מגיע לעיתים גם ל'דרגים הגבוהים': גם פקידי ממשלה, חברי כנסת ושרים מתבלבלים לא אחת בין נצרת עילית ונצרת - בשל השם הזהה. "הגיע הזמן שהעיר תקבל שם וזהות", אמר פלוט. "זה הגיוני שאנחנו מקבלים צ'קים של עיריית נצרת והם מקבלים צ'קים שלנו? אין מנוס אלא להחליף שם. אנחנו לא צריכים להצטדק שאנו לא נצרת. במקום לתקן את כולם כל הזמן, צריך לתקן את הטעות פעם אחת ולתמיד, להעניק לנצרת עילית שם שמבדל אותה מנצרת, שיתחבר למהפכת ההתחדשות שמתחוללת בעיר בשנתיים וחצי האחרונות, וימתג אותה בזהות החדשה".

פלוט הדגיש כי אין לו בעיה עם השכנים מנצרת: "אני רוצה לחיות בצורה הטובה ביותר עם השכנים שלנו. אם הם יהיו בסדר – ואני מאמין שהם יהיו בסדר – יש הרבה פרויקטים משותפים שאפשר לעשות למען האזור. נצרת היא העיר הערבית הגדולה בישראל ונצרת עילית היא העיר היהודית הגדולה בגליל. אנחנו חיים בשכנות מצוינת, אבל מדובר ברשויות נפרדות עם זהות וצביון שונים לחלוטין".

הצעתו של פלוט תועלה לסדר היום בישיבתה הראשונה של המועצה. לאור תוצאות הבחירות והעובדה שרשימתו זכתה ל- 13 מתוך 17 המושבים במועצה, לא תהיה לו בעיה להעביר את יוזמתו. כעת נותר רק להחליט מה יהיה השם החדש.

תגיות:נצרת עיליתרונן פלוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה