חדשות בעולם

הסערה באיטליה: 12 בני אדם נהרגו בסיציליה

מספרם של ההרוגים מאז תחילת הסערה, הפוקדת את איטליה בימים האחרונים, עלה ל- 29

מזג אוויר סוער באיטליה, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)מזג אוויר סוער באיטליה, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

מזג האוויר הסוער באיטליה ממשיך לגבות קורבנות בנפש. לפחות 12 בני אדם נהרגו באי סיציליה, ומספרם של ההרוגים – מאז החלה הסערה בשבוע שעבר לפקוד את איטליה – עלה ל- 29.

דובר ממשלתי מסר כי גשמים שוטפים שירדו באזור פלרמו בירת סיציליה חוללו מפולות והצפות, שגרמו למותם של 10 אנשים. ישנם גם נעדרים. 9 מההרוגים הינם בני משפחה אחת, שביתה הוצף. שני בני אדם נוספים נהרגו באזור העיירה אגריגנטו, לאחר שהמכונית בה נסעו נקברה תחת מפולת.

ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטי, עושה בשעות אלו את דרכו לסיציליה. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא נמצא בקשר שוטף עם הרשויות באזורים שנפגעו.

בימים האחרונים, רוחות עזות וגשמים כבדים מכים ברחבי ארץ המגף, בצפונה ובדרומה. אזורים רבים הוצפו, מיליוני עצים נעקרו, נזק רב נגרם לכבישים, והכניסה לכפרים רבים נחסמה. הסוכנות להגנה אזרחית באיטליה הגדירה את מזג האוויר כ"אחד המצבים המטאורולוגיים המורכבים ב- 60-50 שנים האחרונות".

נזק גדול במיוחד נגרם במחוזות ונטו וטרנטינו בצפון המדינה. מושל ונטו, לוקה זאיה, אמר כי האזור נראה כמו אחרי רעידת אדמה: "אלפי דונמים של יערות גולחו לקרקע, כאילו על ידי מסור חשמלי ענק". קרוב ל- 200 אלף בני אדם במחוז נותרו ללא חשמל. בוונציה, בירת מחוז ונטו, הוצפו חלקים נרחבים – השיטפון החמור ביותר בעשור האחרון – והעיר שותקה. להערכת הרשויות, תיקון הנזקים במחוז ונטו לבדו יסתכם בלמעלה ממיליארד אירו.

תגיות:איטליהשיטפונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה