חדשות בעולם

"לא בשבת": נשיא בוקה נגד קיום משחק הגמר של גביע הליברטדורס בשבת

דניאל אנחליסי, נשיא קבוצת הכדורגל הארגנטינאית בוקה ג'וניורס שעלתה לגמר אליפות דרום אמריקה לקבוצות בכדורגל, הודיע כי לא יסכים לקיום המשחק בשבת: "אנחנו מכבדים מאוד את הקהילה היהודית"

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

"מתוך כבוד ליהודים": משחקי כדורגל רבים בישראל מתקיימים עדיין, למרבה הצער והבושה, דווקא בשבתות. הידיעה הבאה מוקדשת כחומר למחשבה עבור מי שטוענים בעקשנות כי אי אפשר אחרת.

גמר גביע הליברטדורס – אליפות דרום אמריקה לקבוצות בכדורגל – יתקיים בשבת הבאה. לראשונה הוא יפגיש את קבוצות בוקה ג'וניורס וריבר פלייט, שתי היריבות המושבעות מבואנוס איירס בירת ארגנטינה.

לקראת המשחק, האמור להתקיים במגרשה של בוקה, הודיע נשיא הקבוצה דניאל אנחליסי כי אינו רוצה שהמשחק יתקיים לפני צאת השבת, וזאת מתוך כבוד לבני הקהילה היהודית שרבים מהם אוהדים את הקבוצה, ומתוך רצון להתחשב בהם. "בוקה לא מסכימה לשחק בשבת", אמר לכלי תקשורת מקומיים, "אנחנו מכבדים מאוד את הקהילה היהודית, ויש לנו הרבה מינויים של חברים יהודים שמלווים את בוקה". אנחליסי ציין כי קבוצתו היא היחידה המאפשרת למכור אוכל כשר באיצטדיונה.

קונמבו"ל, התאחדות הכדורגל של דרום אמריקה האחראית לארגון גביע הליברטדורס, הודיעה כי המשחק יחל בשעה ארבע אחרי הצהריים (שעון ארגנטינה), וכך גם משחק הגומלין שייערך שבועיים לאחר מכן, באיצטדיונה של ריבר פלייט. השבת בארגנטינה יוצאת רק בשעה שבע לערך, ואנחליסי הבהיר כי ידבר עם נשיא המועדון היריב כדי להגיע לפתרון מוסכם שיאפשר גם ליהודים להגיע למשחק או לצפות בו. אחת האפשרויות היא לדחות את שעת פתיחת המשחק לשעה תשע בערב, אם כי אפשרי גם להזיז את המשחק ליום אחר. "אני מכבד את כל הדתות", הוסיף אנחליסי, "נראה אם נוכל למצוא אלטרנטיבה כך שכולם יהיו מרוצים".

תגיות:כדורגלארגנטינהשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה