בדיקות הריון

״יש לך ארבעה ילדים בריאים בבית, בשביל מה להכניס את כל הבית למרה שחורה״?

בחודש הרביעי להריון, רחלי התבשרה כי נדבקה בווירוס ה – CMV וקיבלה המלצה לגשת באופן דחוף להפלה. חדורת אמונה גדולה ובתמיכתה של מחלקת אמ״א, רחלי המשיכה בהריונה והשבוע התקשרה לבשר בשמחה גדולה כי ילדה תינוקת יפיפיה ובריאה לחלוטין.

  • י' ניסן התשע"ח
אא

בסוכות האחרון, רחלי, אישה בת 33 מבת ים, ישבה בסוכה עם בעלה וארבעת ילדיהם, כשלפתע קיבלה טלפון בהול ממזכירתה של רופאת הנשים שלה.

״אני זוכרת שישבנו לאכול בסוכה, כשפתאום התקשרו אלי ממרפאת הנשים״, משחזרת רחלי, ״המזכירה אמרה לי שאגיע בדחיפות לרופאה. שאלתי אותה האם אפשר להמתין למחר, כי ממילא נקבע לי תור, והיא ענתה שהרופאה מבקשת שאגיע בהול, אין זמן לחכות למחר!!!

בפגישה – הרופאה הודיעה לי כי תוצאות בדיקות הדם מראות שנדבקתי בווירוס ה- CMV. היא טענה שבמקרים כאלה קיים סיכוי של 40% שגם העובר נדבק, וקיים סיכון שאז הוא יצא בעל מום –עיוור, חירש אילם או פגוע מח בצורה בלתי הפיכה.

הייתי בהלם. שאלתי אותה מה ניתן לעשות, אולי אפשר לקחת אנטיביוטיקה? והיא ענתה שאין שום דרך לטפל בזה, או שאני מפילה או שלוקחת סיכון וממשיכה עם ההיריון. כשהרופאה הבינה שאני לא ממש בכיוון של הפלה, היא אמרה שהיא נותנת לי זמן לחשוב על הנושא והפנתה אותי לבדיקה אצל מומחה למחלות זיהומיות, שתאבחן את רמת הזיהום אצלי״.

 

״למה את צריכה לקחת סיכון? יש לך ארבעה ילדים בריאים בבית בשביל מה להכניס את כל הבית למרה שחורה״?

 כעבור מספר ימים, רחלי נפגשה עם מומחית למחלות זיהומיות בבית חולים, במרכז הארץ, שם הופעלו עליה לחצים מרובים לבצע הפסקת היריון באופן מיידי. ״זה לא יאומן, חשבתי שבמהלך הפגישה אקבל מידע חדש או אפילו אבחון מדוייק יותר של רמת הזיהום שלי כפי שרופאת הנשים טענה״, מספרת רחלי, ״אבל כלום, במקום זאת מצאתי את עצמי יושבת מול הרופאה המומחית ושומעת ממנה במשך שעה שלמה למה כדאי לי להפיל. אני זוכרת שהיא אמרה ׳למה את צריכה לקחת סיכון? יש לך ארבעה ילדים בריאים בבית בשביל מה להכניס את כל הבית למרה שחורה? את עוד צעירה כל החיים עוד לפנייך!׳״

כיצד הגבת ?

״אמרתי לה שאני אישה מאמינה, ואין מצב שאגש להפלה. אך היא המשיכה עוד ועוד לנסות ולהשפיע עלי, והרגשתי שאני נעשית עצובה. ואז היא פתאום אמרה ׳אוקיי אני רושמת שאת מסרבת על רקע דת, אבל מבקשת ממך שתעשי עוד כמה בדיקות לראות אם רמת הזיהום מתעצמת׳. היא הפנתה אותי לבדיקות דם נוספות, לסקירת מערכות מכוונת למח העובר, לבדיקת מי שפיר ול-  MRI למח העובר״.

כשהגעתי הביתה, לא הפסקתי לבכות. בעלי ניסה לעודד אותי ואמר שבסה״כ אנחנו נמצאים בניסיון גדול, וכל העניין, בעיקר, בחג סוכות זה להיות בשמחה. הוא הזכיר לי את הדרשה שהוא נתן כשהיינו בסוכה לפני שקיבלתי את הטלפון מהמרפאה – הציווי של ״ושמחת בחגך״, שלפעמים כשאנו מצווים להיות בשמחה, דווקא אז, באים ניסיונות שמקשים עלינו לשמוח. אני מודה שהיה לי ניסיון קשה באמונה. אנחנו בעלי תשובה כבר 12 שנים ואני אישה מאמינה והולכת באופן קבוע לשיעורי תורה ואמונה, אבל ברגע שהניסיון הזה הגיע אלי היה קשה לי ליישם את זה״.

״התקשרתי לרב נטף מבת-ים״, רחלי ממשיכה ומספרת, ״אמרתי לו, אל תנסה לשכנע אותי לא להפיל, כי אני לא מתכוונת להפיל, רק לאיזו בדיקה אני צריכה לגשת. אני זוכרת שהרב התגלגל מצחוק בטלפון. הוא אמר לי ׳את בריאה והעובר בריא, אין כלום, הכל שטויות של הרופאים אל תלכי לשום בדיקה הם רק ישגעו אותך׳״.

 

תמיכה וחיזוק ממחלקת אמ״א של הידברות

״אמנם, ידעתי שלא אעשה הפלה אבל הייתי צריכה חיזוק נפשי, התקשרתי למחלקת אמ״א של הידברות וזכיתי לתמיכה גדולה. קלינה, מנהלת המחלקה, שגילתה בקיאות רבה בנושא עודדה וחיזקה אותי והפנתה אותי להרבה כתבות בעניין. במשך כל ההיריון עד ללידה היא והעובדות במחלקה התקשרו אלי באופן שוטף וזה ממש חיזק אותי״.

 

ממצאים תקינים בסקירת מערכות מכוונת

״על אף ההמלצה של הרב שלא לגשת לשום בדיקה, אמרתי שלפחות אגש לסקירת המערכות המכוונת. ברוך השם, התוצאות יצאו טובות מאד. הם שללו מומים אך לא שללו חירשות כיוון שבבדיקות האלה לא ניתן לעלות על כך והם זימנו אותי להגיע לסקירה נוספת לאחר שלושה שבועות. גם בסקירה השנייה הכל יצא תקין, מנהלת המחלקה בבית החולים אמרה לי ׳אסור לי לאמר לך את זה אבל 100% שהכל תקין עם העובר שלך. שאלתי אותה אבל מה לגבי חירשות ? והיא השיבה שאין חשד לחירשות כי זה בדרך כלל מלווה בסימנים נוספים והבדיקה מראה שהכל תקין״.

״זה עודד אותי מאד, חיכיתי ללידה בכיליון עיניים. השבוע, ברוך השם ילדתי את הבת שלי, בריאה, שלמה ויפיפיה. כשהיא נולדה ערכו לה בדיקת שתן כדי לשלול את החשד שהיה בהריון בגלל ווירוס ה- CMV שנדבקתי בו, והתוצאות הראו שהכל תקין אצלה.

הקב״ה סיבב את זה כך, שכשאושפזתי במחלקת יולדות, פתאום עברה אותה מומחית למחלות זיהומיות שלחצה עלי להפיל. היא ראתה אותי שוכבת במיטה. היא עצרה ואמרה לי ׳את מוכרת לי מאיפשהו, זו לא את עם ה- CMV?׳ עניתי לה שכן והיא הסתכלה עלי במבט מאוכזב כזה על הבטן שלי הענקית שלי, מבינה שלא הקשבתי לה ואפילו לא חזרתי אליה עם אף אחת מתוצאות הבדיקות שהפנתה אותי אליהן.

כשהייתי בהיריון עם הניסיון הגדול הזה, נדרתי נדר שאספר את הסיפור שלי למען זיכוי הרבים. אני מוכנה לשלוח את כל המסמכים מהפגישה עם אותה מומחית שרצתה שאפיל, ולשלוח גם תמונה של התינוקת. כי אם אני, בעלת תשובה כל כך הרבה שנים ואני גם אישה שמחשיבה את עצמה כבעלת אמונה חזקה, אם אותי הם הצליחו לערער כל כך, אז ממש לא יכולה לדמיין מה עובר על נשים חילוניות שצריכות להתמודד עם ניסיון כזה״.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלותהפלהcmv

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה