הפסקת הריון

בחודש החמישי להריון האיצו בי מומחי בית החולים לבצע הפסקת הריון מיידית

בחודש החמישי להריונה של מיכל, הרופאים המליצו לה לגשת מיידית להפסקת הריון, בגלל דימום שנצפה במוחו של העובר. על אף המלצות הרופאים מיכל ובעלה החליטו להמשיך את ההריון ולפני כחודשיים הם זכו להכניס את בנם בבריתו של אברהם אבינו

  • ט"ו כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

״עד לשבוע ה- 23, ההיריון שלי היה תקין לחלוטין״, משחזרת מיכל, אישה בת 33 מנהריה.  ״בסקירת המערכות השנייה, הרופא גילה כי קיימת הרחבה במח של העובר והוא גם הבחין בחומר כלשהו בלתי מזוהה, והפנה אותי דחוף לגשת ולהיבדק בבית החולים.

בבית החולים, הרופאים מצאו כי קיים דימום בדרגה 4 במח של העובר. הם צפו שהעובר יסבול מנזק נוירולוגי התפתחותי וייעצו לי לעבור הפסקת הריון באופן מיידי״.

כיצד הגבת ?

 ״הייתי די המומה, אבל לא הסכמתי לפעול בפזיזות. בנוסף, במהלך הבדיקה הייתי לבד ולא הסכמתי בשום פנים ואופן לקבל החלטה גורלית כל כך ללא התייעצות עם בעלי, אז הם הפנו אותי לרדת חזרה למיון ולעבור ניטור בכדי לראות שהעובר אינו סובל בתוך הרחם.

בינתיים בעלי כבר הספיק להגיע לבית החולים, ועל אף שתוצאות הניטור יצאו תקינות, הרופאים המומחים שבו והסבירו כי ההשלכות של הדימום במח של העובר עלולות להיות חמורות ביותר. הם ייעצו לנו, או ליתר דיוק, כמעט ממש דחפו אותנו ללכת ולהפיל כבר באותו היום!!! בעלי ואני הסכמנו על כך שאנחנו מחכים עם ההחלטה, רצינו לערוך בדיקות נוספות. פנינו להמשך טיפול אצל רופא פרטי והוא שלח אותנו לבדיקת MRI למח העובר בבית חולים במרכז הארץ״.

מה היו תוצאות הבדיקה ?

 ״התוצאות יצאו גרועות עוד יותר. הרופאה שערכה את הבדיקה מצאה שההרחבה במח של העובר גדולה מזו שנצפתה קודם, הדימום היה חמור, ובנוסף היא טענה שמראה הפנים של העובר מעלה חשד לתסמונת דאון. היא אפילו לא רצתה לדבר איתי אלא רק עם בעלי, היא חששה שלא אעמוד בזה״. ״אני זוכרת״, ממשיכה מיכל ומספרת, ״שאחרי תוצאות הבדיקה, הרופא הפרטי שעד לשלב הזה איכשהו הסכים עם ההחלטה שלנו להשאיר את העובר, פתאום התחיל להטיל ספק האם כדאי לנו להמשיך עם ההיריון, אבל אנחנו התחזקנו עם ההחלטה שאנחנו לא מפילים את העובר בטח לא בשלב כל כך מתקדם של ההיריון״.

 מה חיזק אתכם במהלך התקופה הלא פשוטה הזו ?

 משהו מבפנים הרגיש לי שזה לא נכון להפיל את העובר. אנחנו אנשים דתיים, כיפות סרוגות, לקחנו על עצמנו לימוד הלכות, אני מצאתי לעצמי תפילה שהתחברתי אליה והתמדתי בה כל יום וקיבלנו על עצמנו גם ׳תפילת שמע׳ על המיטה. בנוסף פנינו לרבי דוד אבוחצירא מנהריה, והוא חיזק אותנו מאד – הוא אמר שאין מה לדאוג שההיריון בסדר גמור.

האם נעזרתם גם במחלקת אמ״א של הידברות ?

 ״כן בוודאי. נחשפתי לכתבות רבות שלכם באתר ושאבתי מהם עידוד גדול. אני זוכרת שקראתי כתבה על מישהי שהרופאים ניבאו שהילד שלה יהיה בעל מום והיא המשיכה עם ההיריון ולבסוף נולד לה ילד בריא. זה חיזק אותי מאד וגם כשהתקשרתי למחלקה ודיברתי עם מנהלת המחלקה, התעודדתי ממש וקיבלתי כוחות מחודשים״.

מיכל הגיעה אל חדר הלידה בשבוע ה- 40 להריונה, וילדה את בנה בלידה רגילה לחלוטין.

״אמנם, הבן שלי נולד במשקל נמוך״, משחזרת מיכל, ״2,160 קילו, ומבחינת המדדים הוא נחשב לקטן ובפיגור של כמה שבועות אחורה, אך איברי הגוף שלו כולם בריאים ושלמים, ברוך השם, וכל הבדיקות שנעשו לו בטיפול נמרץ של ראייה שמיעה וכו, יצאו תקינות לחלוטין. מבחינת מצב המח, צד שמאל תקין לחלוטין ובצד ימין נצפתה הרחבה קלה ואנחנו נהיה על כך במעקב רפואי. כשהוא נולד הוא היה בפגייה, אך רק למשך יומיים, לאחר יומיים הוא השתחרר וקיבלנו גם אישור לערוך את ברית המילה בתום שמונה ימים מיום הלידה״, מסיימת מיכל את השיחה בינינו בקול מלא שמחה והכרת הטוב

שוקלת הפלה ? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקת הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il  

תגיות:הפלהמחלקת אמאהפסקת הריוןהפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה