מידע ליולדת

האינסטינקט האמהי – בכל מקום בעולם

איך אמא יודעת מה לעשות כשהתינוק שלה בוכה? מתברר שמדובר בתכונה מולדת אצלה  

  • כ"ג חשון התשע"ח
אא

"לב של אמא", "אינסטינקטים של אמהות" – אנחנו שומעים את המושגים האלה הרבה, אך האם באמת אמא יודעת באופן טבעי מה הילד שלה צריך, לעומת אנשים אחרים? מתברר שכן.

מחקר שפורסם באקדמיה הלאומית למדעים בארצות הברית הוכיח שהמוח של אמהות בכל מקום בעולם מגיב באותה צורה לבכי של התינוקות שלהן. ההתנהגות של אמהות כלפי הילדים שלהן אינה מתחילה כתוצאה מהחינוך אותו קבלו או מהשפעה סביבתית, אלא פשוט מתכונה מולדת שלהן. המחקר הקיף אמהות מ-11 מדינות שונות בכל רחבי העולם. במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחרי 684 אמהות לתינוקות בני 5 וחצי חודשים. על פי המחקר, כאשר התינוקות בכו, כל האמהות נגשו אל התינוק, הרימו אותו ודברו אליו. כלומר, ההתנהגות הבסיסית אל התינוק זהה אצל כל האמהות בעולם. עם זאת, לא כולן האכילו אותו או נשקו אותו.

תוצאות המחקר הביאו את החוקרים לבדוק האם אכן מדובר באינסטינקט אמהי אשר מוטבע במוחה של האם. לכן הם ערכו בדיוקת MRI לאמהות מארה"ב, מסין ומאיטליה, וגילו תגובה מוחית זהה אצל כולן לבכי של תינוק. המעניין הוא שאצל נשים שאינן אמהות, לא נרשמה התגובה הנ"ל כאשר שמעו הנשים בכי של תינוק.

החוקרים אומרים כי מדובר בתגובה רגשית של האם, אשר מעוררת תגובה ספציפית במוח, מה שגורם לכך שהאמהות אכן יטפלו בילדיהן. החוקרים אף מקווים שהממצאים של המחקר יסייעו במציאת ההסבר למציאות של הורים מתעללים. בנוסף, אומרים החוקרים, המחקר יכול להרגיע הורים טריים רבים. השאלה הנפוצה ביותר שהורים שואלים את רופאי הילדים הוא איך ידעו מה לעשות כאשר התינוק יבכה. ובכן, מתברר שהם אינם זקוקים להסברים. כאשר התינוק יבכה – הם ידעו באופן אינסטינקטיבי מה לעשות.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il  

תגיות:אינסטינקט אמהיהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה