גרידה

הרופאים טעו – ההפלה בוצעה בטעות

טעות טראגית התרחשה בבית החולים שיבא לפני כשנה: טעות בבדיקה גרמה לרופאים לחשוב שהעובר איננו מתפתח – ומ' עברה הפלה ללא צורך

  • כ"ג אלול התשע"ז
אא

מ', בת 27, נכנסה להריונה השני לפני כשנה. כשהגיעה להיבדק, אמרו לה הרופאים כי לעובר אין דופק – ועליה לעבור הפלה.

מ', שציפתה להריון, התאכזבה, אך פעלה בהתאם להוראות הרופאים. מכיוון שמדובר היה בשלב מוקדם של ההיריון, נאמר לה כי תוכל לעבור הפלה תרופתית באמצעות התרופה "ציטוטק" – על מנת לחסוך את הצורך בגרידה, שהיא, למעשה, ניתוח ממש. שיעורי ההצלחה של התרופה גבוהים, אך אם ההפלה נכשלת – יש צורך לעבור גם גרידה. מ' הסכימה, וקבלה את התרופה בבית החולים שיבא. אחרי כשבוע, התברר שההפלה נכשלה.

מ' הגיעה לבית החולים על מנת לקבוע תור לגרידה ולבצע בדיקה מקדימה. היא בצעה בדיקת אולטרסאונד, בה נאמר לה שיש לעובר דופק, והכל תקין.

מ', כמובן, הופתעה – הלא נאמר לה שלעובר אין דופק, ושעליה לבצע הפלה – כיצד יתכן שפתאום מופיע דופק?

הטעות התבררה במהירות. הרופאים שבדקו את מ' שכחו לקחת בחשבון את התוצאות של בדיקות הדם שנערכו לה. על פי התוצאות, מתברר שההיריון היה צעיר יותר משהרופאים חשבו, בעקבות ביוץ מאוחר. המשמעות היא שבשבוע שבו נבדקה מ', עדיין לא היה אמור להיות דופק עוברי. התינוק היה, למעשה, בריא לחלוטין.

סופו של הסיפור עצוב. הרופאים אמרו למ' כי התרופה שנטלה עבור ההפלה גורמת לפגיעה ולמומים בעובר, וכי לא ניתן להציל את העובר. כעת תובעת מ' פיצויים מבית החולים, בגין רשלנות רפואית.

אבל למען האמת הסוף הרבה יותר עצוב משמובן כאן –

הקשה מכל הוא שהצוות הרפואי המליץ לה על גרידה עקב חשש למומים בעובר מנטילת התרופה שנתנו לה – זו הטעות הקריטית הנוספת שנעשתה – מאחר וכידוע לנו התרופה להפסקת הריון לא אמורה לפגוע בעובר אלא יותר בהיפרדות השיליה, לא מובן מדוע חרצו שוב את גורל העובר ולא נתנו להריון להמשיך ??? טעות ועוד טעות זה הרבה יותר מדי כשמדובר בחיים.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il  

תגיות:הפלהשיבאטעות טרגיתהפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה