הפסקת הריון

"הוציאו אותה מתה לאחר הזרקת רעל ללב וחיבקתי אותה"

חדוה, אם לארבעה בת 41 מאופקים, חווה כבר למעלה משלוש שנים צער גדול שאינו נותן לה מנוח, בגלל הפלה שביצעה בחודש השביעי להריונה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

״הייתי ממש כמו בובה על חוט של כל צוות הרופאים מסביבי, תבואי לפה תלכי לשם״, משחזרת חדוה בכאב רב. ״הגעתי בחודש השביעי לסקירת הריון מאוחרת. הרופא שבדק אותי טען שיש טשטוש סביב חדרי המח של העובר והפנה אותי ישר לבית חולים סורוקה. כשהגעתי לשם הפנו אותי מרופא לרופא והאבחנה היתה שנדבקתי בווירוס CMV.

אמרתי, ‘טוב בסדר אנטיביוטיקה, משהו’? הרופאה השיבה שאין שום אפשרות לטפל בכך.  שאלתי מהן ההשלכות? והיא התחילה להסביר ללא התחשבות בצד השומע שממול – התינוקת שתיוולד תסבול מעיוורון, חירשות, פיגור שכלי ואת כל האפשרויות שאת לא רוצה להעלות על דעתך”.

כיצד הגבת?

״בעלי ואני שנינו נפלנו על הרצפה והתחלנו לבכות. זו היתה בת שחיכינו לה המון זמן אחרי שלושה בנים. כל כך שמחנו כשגילינו שזו בת, כך שהשבר מהאבחנה היה גדול מאד. התרוצצנו מרופא לרופא ואף אחד מהם לא נתן לנו ניצוץ של תקווה. לבסוף קיבלנו אישור ממכון פועה לבצע את ההפלה״. היום בדיעבד זו הייתה טעות חיי …

כשחדוה מתארת את תהליך ״הלידה השקטה״ שחוותה, היא מתחילה לבכות בכי קורע לב.

״בלילה שלפני ההפלה, היא זזה לי בבטן כל הלילה. הבטן עפה מהמקום. למחרת שכבתי שם בבי״ח. אין לי מושג איך נסחפתי למצב הזה ששמתי את עצמי שם מרצוני על המיטה. אני נגד הפלות. אני זוכרת, שכשהייתי שומעת עוד בתקופת הצבא שחברות בוחרות להפיל הייתי מזועזעת. כך שלא ברור לי איך הגעתי למצב הזה שנתתי אישור להזריק לה תמיסה ללב, להרוג אותה!!! כנראה שהייתי במצב של חוסר שפיות. הייתי בבועה וחבל שאף אחד לא בא ושלף אותי ממנה. אחרי שהיא יצאה חיבקתי ונישקתי אותה היא היתה כל כך יפה, מושלמת. כמו נסיכה ממש.״

מספר חודשים לאחר ההפלה שחדוה עברה, היא הרתה שוב והתבשרה שזו בת. אלא שגם כיום, לאחר שהיא חובקת ילדה שכל כך ייחלה לה, היא לא מצליחה למצוא מנוח מאותו אובדן שחוותה בעקבות ההפלה שעשתה.  

״מי שאומר שהזמן מרפא הוא משקר !!! אין שום מרפא לכאב הנורא הזה. אני רואה ילדות בנות שלוש בגיל שהיא היתה צריכה להיות היום, וזה קורע אותי מבפנים. כולם אומרים לי הנה ילדת בת אחרת, נסיכה, ואני משיבה שאין קשר בכלל, אלו שתי נשמות שונות, עולמות שלמים כל אחת היא עולם בפני עצמה – גדענו חיים, גדענו שושלת של דורי דורות – עולמות שלמים.

לו יכולת להשיב את הגלגל אחורה היית פועלת אחרת ?

״ברור!!! לא הייתי מפילה בשום פנים ואופן. הייתי מעיפה את המחט מהבטן שלי !!! תקשיבי, זה סבל שאינו נגמר ! להיפך, לאחר ההפלה הסבל אפילו יותר גדול. כי את יודעת ששמת את עצמך על המיטה ונתת אישור להרוג אותה. היום אני אומרת לעצמי גם אם מנבאים למישהי את התחזית השחורה ביותר, עזבי תני לתינוק להיוולד, מקסימום תעבדי קשה בלטפל בו אך תדעי בלב שלך, שלא הרגת אף אחד, לא הרגת חלק ממך. מה שעשיתי זה כמו שמישהי לוקחת את אחד הילדים שלה וחלילה מוותרת עליו. מבחינתי זה אותו דבר אין הבדל.״

״העולם קטן״, אומרת חדוה. ״אותה תינוקת שהפלתי, דקרו אותה, בלב, כדי להרוג אותה והקטנה שילדתי לאחר מכן, נולדה עם בעיה בלב!!! כנראה, שבאמת אין קיצורי דרך ואי אפשר להתחמק מהניסיונות שפוקדים אותנו״, מצהירה חדוה בכאב.

גם בהריון האחרון הרופאים המליצו לך על הפלה?

״ברור !!! בוודאי שייעצו לי להפיל, אך לא הסכמתי בשום פנים ואופן לשמוע על כך.

ויותר מכך, גם כאן, אבחון הבעיה התרחש כשהייתי בחודש השביעי!!!״ מצהירה חדווה. ״הרופאה שערכה בדיקת אקו לב, טענה שיש בעיה בלב של התינוקת והיא תצטרך לעבור ניתוח בימים הראשונים לאחר הלידה. ואז הוסיפה ואמרה לי אם את רוצה את יכולה ללכת להפסקת הריון. ביקשתי בתוקף מהרופאה שלא תדבר איתי על זה וסיפרתי לה את כל מה שעבר עלי בהריון הקודם. הרופאה מצידה טענה שמחובתה ליידע אותי. אמרתי לה, אוקיי, הנה יידעת אותי, אני מאשרת שיידעת אותי, ומעכשיו ועד לסוף ההריון מבקשת ממך לא לדבר איתי על זה כלל״, וכך עברתי את ההריון ואת הלידה.

מספר ימים לאחר הראיון הטלפוני עם חדוה אני מתקשרת אליה שוב בכדי לאמת את אחד מן הפרטים שמסרה לי בשיחתנו הקודמת.  ואז היא אומרת בהתרגשות – התרגשות מעצם ההבנה המתעצמת שאין כאן שום מקריות והכל מושגח לפרטי פרטים –  ״שכחתי לספר לך משהו מאד חשוב. שלושה חודשים לאחר שעשיתי הפלה, בעלי קיבל התקף לב״!!!

אני המומה והיא ממשיכה ואומרת ״כן כן, ממש ככה, הוא כיום רק עם  40% תפקוד בלב.״

ואני נראה לי ממשיכה עד עתה במילה ואוווו!!!

למי יש אומץ להתערב בבריאה?

ידוע שכשמגיע ניסיון, אם לא בוחרים להתמודד איתו בכלים של אמונה, אז הוא לא מאחר להגיע ולדפוק שוב בדלת. כך קרה, שגם בהריון האחרון של חדוה, שכאמור הרתה זמן קצר לאחר ההפלה, התגלו ממצאים רפואיים שהורו על בעיה והפעם – בלב של העובר. אלא שהפעם היא עמדה בעוז בניסיון וילדה את בתה.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il    

תגיות:הפלותהפלההפסקת הריוןלידה שקטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה