בדיקות הריון

מדהים: מה בדיוק עושה העובר בתוך הרחם?

צילומי אולטרסאונד מתקדמים שנפוצים כיום, מצליחים לתת לנו מידע לא רק על בריאותו של העובר, אלא גם על הפעילויות שלו לאורך שעות היום. הנה כמה דברים שלא ידעתם שהעובר שלכם יכול לעשות

  • ט"ו כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל אישה בהריון יודעת מה התינוק שלה הכי אוהב לעשות ב"שעות הפנאי" שלו: לבעוט… אך מסתבר שהעובר עושה הרבה יותר מזה. כיום, הולכים ונעשים נפוצים צילומי אולטרסאונד בארבעה ממדים, אשר מאפשרים הצצה ברורה של ממש אל הרחם, ובאמצעותם ניתן לראות פרטים רבים בהתנהלותו של העובר, שבעבר היה קשה להבחין בהם.

אחד הסרטונים המעניינים שמלהיבים את הרשת לאחרונה הוא סרטון אולטרסאונד של עובר אשר מוחא כפיים בעודו ברחם. משעשע, מעניין ובעיקר מפתיע, ללא ספק.

האולטרסאונד המפתיע: העובר מחא כפיים. צפו

 

אז מה עוד יודע העובר שלנו לעשות כאשר הוא נמצא עדיין מוגן בתוך רחם אמו? הנה כמה דברים שלא ידעתם שהתינוק שלכם עושה "כבר מהבטן".

 

מוצץ אצבע

כן, התינוק שלכם התחיל למצוץ אצבע כבר בהיותו ברחם. מיומנות המציצה חשובה להתפתחות של התינוק, אשר צריך, מיד לאחר לידתו, להתחיל לאכול. לכן, עוברים רבים מתרגלים את המיומנות החשובה הזו עוד לפני הלידה. מציצת האצבע ברחם מספקת לעובר גם תחושה של רוגע, ממש כמו אצל תינוקות וילדים. ועוד נתון מפתיע: אם תשימו לב את האצבע של איזו יד בוחר העובר שלכם למצוץ, יש לכם סיכוי טוב לדעת מראש האם הוא יהיה ימני או שמאלי. על פי מחקרים, כ-8 אחוזים מהעוברים מוצצים את האגודל השמאלי שלהם, בעוד שהאחרים מוצצים את האגודל הימני. מרבית העוברים שבחרו בצד השמאלי, גם יגדלו להיות שמאליים.

 

מחייך

חשבתם שתינוק מתחיל לחייך רק בגיל שבועיים? אתם צודקים, לפחות בכל הנוגע לחיוכים רצוניים שמראים על שביעות רצון. אך כל הורה יודע שגם תינוק בן יומו מחייך, כרפלקס או כתגובה למאמץ וכדומה. הנתון המפתיע הוא, שגם ברחם העובר כבר מחייך אותם חיוכים לא רצוניים. לא ברור מהו התפקיד של החיוכים, אך אין ספק שתענוג להביט בהם.

 

ממצמץ

בני אדם ממצמצים פעמים רבות במהלך היום, על מנת להרחיק מן העיניים לכלוך, אבק וגם אור חזק. בתוך הרחם, כל אלה אינם קיימים, כך שלכאורה, אין צורך במצמוץ. עם זאת, עוברים ברחם ממצמצים כ-6.2 פעמים בשעה! הדפוס של המצמוץ קבוע, ונעשה, לכאורה, ללא צורך. ההשערה היא כי מדובר בפעולה שמחזקת את שרירי העפעפיים והעיניים. מחקרים גם מוצאים שתדירות המצמוץ של העובר מתגברת כאשר ישנו רעש חזק בסביבתו.

 

משהק

כל אישה בהריון הרגישה פעם את התחושה הזו: קפיצות קטנות וקצובות של הבטן. אלו אינן בעיטות, אלא פעולה אחרת שמבצע העובר: שיהוק. השיהוק הוא התכווצות של סרעפת העובר באופן לא רצוני, והיא נובעת בדרך כלל מביעה של מי השפיר. התחושה, ללא ספק, מהנה ומשעשעת.

 

מפהק

האם עוברים עייפים? בסך הכל, כל מה שהם עושים הוא לאכול ולישון… אין לדעת אם הם אכן עייפים, אך מה שבטוח – הם מפהקים. הפיהוקים נפוצים אצל עוברים צעירים, ומתמעטים ככל שההריון מתקדם, אך הם נראים בבירור בצילומי אולטרסאונד ב-4 ממדים. העובר, ממש כמו אדם מבוגר, פותח את פיו באיטיות וסוגר אותו במהירות. החוקרים טוענים כי מדובר הן בתרגול לשרירים שבאזור הלסת, והן בפעולה אשר מפתחת את אזורי המוח האחראיים על התנועה.

המחשה מרגשת: התפתחות העובר - שבוע אחר שבוע. צפו

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il      

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:הפלותעוברהפלהאולטראסאוונד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה