מומים בעובר

איך מתמודדים עם ילדה בעלת תסמונת דאון? במקום להתמוטט בחרה להתמודד

כשנעמי נולדה, הרגישה עידית שחרב עליה עולמה. אך היא בחרה להילחם ולהתמודד, ויש לה גם מסר לחברה כולה

  • כ"ט תמוז התשע"ז
אא

עידית אוחיון ינון מביתר עילת, חלמה על משפחה גדולה כבר מגיל צעיר מאד. אך כשנישאה ורצתה להקים משפחה, היא גילתה שהיא מתקשה להיכנס להריון. את שני ילדיה הרתה לאחר טיפולים מרובים וניסיונות קשים. ראשית נולד בנה הגדול, ומספר שנים לאחר מכן, הגיע ההריון השני והמיוחל, הפעם עם בת.

ההריון היה תקין, הבדיקות כולן תקינות וההריון גם עבר בקלות יחסית, למרות הקשיים שלפניו. לקראת הלידה, התברר שהתינוקת נמצאת במצג עכוז, ועידית הופנתה ללידה בניתוח קיסרי יזום. אך כבר במהלך הניתוח הרגישה שדבר מה אינו תקין. משהו בהתנהלות שסביב היה שונה מאשר בלידה של בנה הגדול, וכאשר ראתה עידית את ביתה לראשונה, היא הבחינה שעיניה מלוכסנות מעט. חדר הניתוח היה שקט מאד, ועידית נלחצה. היא פרצה בבכי, והתחננה שיספרו לה מה קרה, ומדוע לא נותנים לה להחזיק את התינוקת החדשה. המרדים הוא זה שניגש אליה ואמר לה: "ואם יש לה תסמונת דאון, את יכולה לעשות משהו? הרי היא כבר נולדה…".

המשפחה, ואפילו בעלה של עידית, לא הבחינו במשהו שונה, והיתה זו עידית ששלחה את בעלה לחדר התינוקות כדי לבדוק מה באמת קורה עם התינוקת. הוא הלך וחזר, מאמת את חששותיה: נעמי, התינוקת המתוקה שלה ציפו כל כך, נולדה עם תסמונת דאון.

עידית היתה שבורה. עולמה חרב עליה. היא לא רצתה לדבר עם איש, ורק בכתה. כשבנה הגדול התקשר אליה, שמח כולו על הולדת האחות, היא נשברה. מה עשתה לו, לילד התמים שלה? איזו אחות הביאה לו? היא הרגישה שהעולם נעצר על עומדו, פסק מלכת. אבל לאחר מספר ימים של בכי בלתי פוסק, משהו השתנה בתוכה. היא אחזה את התינוקת המתוקה בידיה, והחליטה: אם הקב"ה בחר בה לקבל את התינוקת הזו – היא תיתן לה הכל, כל מה שהיא רק יכולה לתת.

עד אז, עידית הכירה את המושג "תסמונת דאון" בשמו בלבד, אבל לא ידעה עליו שום דבר בפועל. מה זה אומר? מה ילד כזה יכול לעשות? מה הקשיים שלו? איך מטפלים בו? החששות היו רבים, והיא לא ידעה כיצד תוכל להתמודד עם הצרכים המיוחדים של התינוקת החדשה, שלא לדבר על היחס מהסביבה. החששות, שנבעו בעיקר מכך שעד לאותו זמן היא לא נחשפה כמעט כלל לילדים בעלי תסמונת דאון, הקשו עליה מאד. אך היא בחרה להתמודד עם הקשיים, ולא לתת להם למוטט אותה.

כיום, נעמי המתוקה כבר בת 4. לדבריה של עידית, היא מביאה על הבית שמחה ואושר אינסופיים. הקשיים קיימים, אך עידית אינה נותנת להם משקל רב מידי, והיא מתמודדת איתם בטבעיות. התינוקת המתוקה כבר לומדת בגן טרום חובה, משולבת במסגרות רגילות ואהובה על כל רואיה. את התמיכה והסיוע לאורך הדרך קבלה עידית מעמותת "תסמותק", ומעוד מגוון קבוצות הורים, קבוצות וואצאפ ומקומות דומים אחרים אשר מעניקים תמיכה להורים לילדים בעלי תסמונת דאון. לדבריה, חשוב שהחברה תקבל את הילדים האלה ואת המשפחות שלהם, כדי שיותר ויותר אנשים יכירו אותם, וישנו את התפיסה כלפיהם. כי אלו הם ילדים מדהימים.

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך.

העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלהתסמונת דאוןהפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה