בדיקות הריון

הילדה שהרופאים ניבאו לה להיות צמח כל חייה, ברוך ד’ היא היום ילדה מחוננת, שמחה ופורחת

כל הרופאים המליצו על הפלה, כולם היו תמימי דעים שהילדה תיוולד עם קשיים בלתי אפשריים. אבל רבקה התפללה וה' נתן לה כוח וגם ניסים/ מעובד על פי סיפורה האמתי של רבקה

  • כ"ז סיון התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבקה היתה בהריון השלישי שלה, ובביתה המתינו לה בן ובת בריאים ומתוקים. בשבוע ה-21 להריונה, נסעה רבקה למרפאה על מנת לערוך סקירת מערכות, ולגלות סוף סוף אם בבטן מסתתר לו בן – או אולי דווקא בת.

אך סקירת המערכות לא התקדמה כפי שרבקה צפתה. החיוך הרגיל של הרופא נמחה פתאום מפניו, ורבקה הבינה באחת שישנה בעיה. מהר מאד הסביר לה הרופא מה בדיוק קורה כאן. לתינוקת, כן, זו בת, יש הידרוצפלוס. זה אומר שהמוח שלה מתמלא בנוזלי CSF שמיוצרים בגוף, משום שישנה חסימה באחד מן הצינורות שבגוף, כך שבמקום שהנוזל יתנקז החוצה, הוא מצטבר במוח. כבר בשבוע הזה, 21, ניתן לראות הרחבה של אחד מחדרי המוח כתוצאה מן הנוזל, ועד הלידה הנזק עוד צפוי להחמיר.

רבקה ובעלה החלו להתרוצץ בין רופאים ורבנים, וכולם כאחד ממליצים… על הפלה. זה דין רודף לאמא, אומרים כולם, מבחינה נפשית. הילדה תיוולד פגועה מאד, ולזוג צעיר בני 21 אין אפשרות לגדל ילדה כזו, ולנהל בית בריא. זה סיכוי של 99% שהילדה תהיה בעלת פיגור קשה מאד, ולמעשה סביר להניח שהיא תיוולד כ"צמח", ותהיה מחוברת למכשירים למשך שארית חייה.

רבקה ובעלה פנו לרופא מומחה בתחום של מוח עוברים, לבדיקה ארוכה ויקרה. בסופה פנה הרופא אל רבקה בקול רך, ואמר – לו היית בתי, במו ידי הייתי לוקח אותך כדי שתבצעי את ההפלה. כמה שיותר מהר תעשי זאת, כן ייטב. אבל רבקה לא היתה מסוגלת. והרופא פנה אליה בשנית: את דתייה, את מאמינה. הדבר היחיד שיכול לעזור לך עכשיו – זה תפילות. תתפללי, כדי שיהיה משהו שיחזק אותך, כי מבחינה רפואית אי אפשר לעשות כלום.

רבקה ובעלה החלו במסע של תפילות וברכות. הם התפללו בקברי צדיקים, ועברו בין רבנים כדי לבקש ברכה. כשהגיעו לרב אלישיב, הוא הקשיב לכל הפרטים, ואז נאנח ואמר לרבקה ולבעלה משפט ששינה את ההסתכלות שלהם והחזיר להם את העוצמה. הוא אמר: אם היה לכם ילד בריא, שבגיל 5 היה נקלע לתאונה והופך ל"צמח" – האם הייתם מחליטים להרוג אותו? או ממשיכים לטפל בו כל חייו? העובדה שהעובר עדיין בבטן, ולא רואים אותו, אינה הופכת אותו ללא קיים. אתם אחראים על חייו.

רבקה ובעלה יצאו מחוזקים, והחליטו לשמור על ההריון ולהגן על התינוקת החדשה שלהם. ההריון לא היה קל. הוא היה מלא בפחדים גדולים ובשאלות רבות, אך רבקה ובעלה בטחו בה', וקבלו על עצמם לגדל את התינוקת הזו באהבה, יהיה מה שיהיה.

במהלך כל תקופת ההריון, רבקה לא בקשה נס. היא לא התפללה שהבעיה תיעלם באופן פלאי, היא לא ניסתה להאמין שהכל יהיה טוב וחלק ונטול בעיות. היא רק בקשה מה' שייתן לה את הכוח להתמודד עם הקשיים, שיסייע לה לשמור על התינוקת הקטנה שלה.

בתאריך הלידה המשוער, נולדה התינוקת, ובמשך שנתיים היא הגיע לבית החולים אחת למספר ימים, למעקב, לבדיקות ולטיפולים. בגיל שנתיים הוכנס לראשה של הילדה נקז מיוחד, אשר מנקז את הנוזלים המיותרים שבמוח. הנקז, שהוכנס בניתוח לא פשוט, עתיד להישאר במקומו כל חייה. הילדה הזו, נולדה עם כוח רצון אדיר, ועם עצמות נדירות.

כשהיא הגיעה לגיל 5, הסכימו הוריה להשתתף במחקר בתחום. כחלק מן המחקר, עברה הילדה אבחון מקיף, שהוביל לתובנה המדהימה: הילדה בעלת IQ גבוה מהממוצע, או במילים אחרות: ילדה מחוננת.

הילדה הזו, כיום בת 9. הילדה שהיתה אמורה להיות צמח חסר יכולות, היא ילדה פורחת ומדהימה, חכמה ובוגרת. היא עוברת ניתוחים מדי פעם, יש לה קשיים במוטוריקה ובהליכה, והנקז עדיין מחובר לראשה. אבל הקשיים שלה הם כאין וכאפס לעומת התחזיות שניתנו לה, והיא מביאה אל הבית שלה הרבה מאד שמחה, שפע וברכה אינסופית.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלהמום בעוברהפלותהפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה