הפסקת הריון

דפנה זוזות: מאמנת אישית לחיים ולעסקים, בשיתוף פעולה עם אמ"א

דפנה זוזות, מאמנת אישית לחיים ולעסקים, משלבת את כישוריה וניסיונה בס'ד עם מחלקת א.מ.א למניעת למניעת הפלות וסיוע לנשים הרות, ומחלקת שבויות למניעת התבוללות של ארגון הידברות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דפנה זוזות, מאמנת אישית לחיים ולעסקים, העובדת בשיטה משולבת: אימון, פסיכולוגיה חיובית מתוך חיבור ליהדות, חיזוק בטחון עצמי ושיפור מערכות יחסים. את כישוריה וניסיונה בס'ד היא משתפת עם מחלקת א.מ.א למניעת הפלות וסיוע לנשים הרות, ומחלקת שבויות למניעת התבוללות של ארגון הידברות, כאשר מתאמנות רבות ראו שינוי גדול בחייהן. אחת מהן היא נועה שנביא כאן את סיפורה.

"נועה, רווקה דתית מעל גיל עשרים, הופנתה אלי מהידברות בעקבות קשר רומנטי עם ערבי. למרות הרקע הדתי, הייתה קשורה בעבותות אל אותו אדם, וחששה שמא אעודד אותה לנתק את הקשר. הסברתי לה שאני מכבדת את רצונה אך ביחד נערוך בירור מהו רצונה ומה טובתה והאם הקשר הזה אכן מוביל אותה לכך. ככל שהתקדמנו בתהליך הגענו לשלב בו ניתן להגדיר מטרות: מה היא מחפשת בקשר, מה היא מצפה מעצמה בשנה הקרובה, וכדומה. הבירור העלה שרצונותיה הם לבעל דתי, והקמת משפחה יהודית וחמה".

אולם הערבי חש בשינוי שחל בנועה.

"אומנם הוא לא ידע על הקשר ביננו, אבל הרגיש שמשהו ארע. הוא הידק אחיזתו. נועה התקשתה לעמוד בכך. היא הגיעה פחות לפגישות, עד שלבסוף ניתקה חד צדדית את הקשר".

דפנה לא אמרה נואש.

"פניתי לקב"ה שיכוון אותי, מה הצעד הכי טוב לנקוט עכשיו. שלחתי תזכורות לטלפון הנייד, תזכורות, 'אני כאן שתצטרכי' 'את ויתרת על עצמך אבל אני לא ויתרתי עליך'.

לאחר תקופה נועה הגיבה לאחת ההודעות והקשר חודש.

"בזמן שחלף ניכר היה שנועה עברה תהליך. בשיחות היא העלתה יותר ויותר את החלקים הפחות טובים בקשר ובהדרגה התקדמה לשלב שבו היא מסוגלת להתנתק.

כאן השתמשתי באסטרטגיה משולבת:

מעשים – . איזה פעולות ישיגו את המטרה: לא לענות לטלפונים, להשליך את המתנות שהוא קנה. ומאידך לחדש את הקשרים : עם המשפחה, עם החברות.

דיבורים –נועה נהגה לשתף אחת מחברותיה בתחושות הרומנטיקה שכביכול היו בקשר. הובלתי להחלטה ברורה: לא מדברים עליו אלא רק בפגישות. ובפגישות כווננתי את הדיבורים למקום השלילי.

מחשבות –נועה נהגה להתרפק במחשבותיה על הרגעים הטובים כביכול בקשר. ניתבתי אותה למחשבות חיוביות באמת: מה אני רוצה, מה אני שואפת: בעל יהודי, בית יהודי".

נועה פעלה על פי האסטרטגיה. או אז התגלה פרצופו האמתי של הערבי שאיים עליה.

עודדתי אותה להגיש תלונה במשטרה. הפעולה השיגה מטרתה. הערבי תפס מרחק.

"כיום נועה במקום אחר לגמרי" מסכמת דפנה, "אני חושבת שהדבר החשוב ביותר בתהליך שעברנו ביחד היה זה שלא החלטתי במקומה אלא עזרתי לה להתחבר לרצונותיה. והיא זו שהגיעה לתובנות הנכונות", את הכלים עם תחושת העוצמות היא קיבלה מארגון הידברות יחד איתי, היא ידעה שעומד מאחורינו ארגון שלם ומעל כולנו הריבונו של עולם אשר 'לא ידח ממנו נידח'.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:דפנה זוזותמאמנת אישיתהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה