בדיקות הריון

מדענים תיעדו: הרגע שבו הזרע מפרה את הביצית

לראשונה: מדענים בארצות הברית הצליחו לזהות את הרגע המדויק שבו הזרע מפרה את הביצית האנושית. ההפריה יוצרת תגובה כימית של הבזק אור, אשר תועדה על ידי החוקרים. יתכן שתגלית זו תסייע לקבוע את האיכות של ביציות שהופרו

  • כ"ג ניסן התשע"ז
אא

מדענים מאוניברסיטת נורת'ווסטרן שבשיקגו זיהו, באמצעות הבזק של אור כימי, את הרגע שבו הזרע האנושי מפרה את הביצית האנושית, ונוצרים חיים. רגע ההפריה יוצר התפרצות של סידן, דבר שגורם לביצית לשחרר אבץ. על מנת לזהות את הרגע המדויק של ההפריה, הוסיפו החוקרים לתהליך חומר שיוצר תגובה כימית כשנפגש עם יוני אבץ. כך, ברגע ההתפרצות, נוצר אור. החוקרים צילמו את הבזק האור הזה באמצעות מצלמת מיקרוסקופ, והתמונה הופצה ברשת.

רגע ההפריה כבר נצפה בעבר – אצל בעלי חיים, אולם זו הפעם הראשונה שבה מתקיים תיעוד של ההפריה אצל בני אדם.

התיעוד הזה אינו מיועד רק לסיפוק הסקרנות. החוקרים גילו שבביציות מסוימות, הבזק האור בהיר יותר מאשר בביציות אחרות. לדברי החוקרים, הבזק בהיר יותר מעיד על ביצית חזקה ובריאה יותר, בעלת סיכויים טובים יותר להתפתח לתינוק בריא. הגילוי הזה עשוי לסייע בתהליך של הפריות חוץ גופיות, כאשר המומחים יוכלו לבחור את הביציות המופרות הטובות יותר, ולהשתמש בהן בתהליך ההפריה.

כיום, בתהליכים של הפריה חוץ גופית, כ-50% מן הביציות המופרות אינן מצליחות להתפתח כראוי. החוקרים משערים כי הסיבה לכך היא שהן מכילות קוד גנטי פגום. ישנן כיום בדיקות שונות אשר מנסות לזהות בעיות בשלבים הראשונים של התפתחות הביצית המופרית, אולם הבדיקות הקיימות כיום הן בדיקות פולשניות, אשר עלולות להזיק לביצית. למעשה, קשה מאד לדעת מראש אינו ביצית היא בריאה יותר. עכשיו, עם הגילויים החדשים במחקר, תהיה אינדיקציה נוספת לזיהוי של ביצים בריאות.

זיהוי ההבדל בין הביציות פשוט במיוחד. החוקרים פרסמו סרטון ובו 9 ביצים מופרות. בסרטון ניתן לראות בבירור כי 2 מתוך 9 הביצים זוהרות יותר מן האחרות באופן משמעותי, ברגע ההפריה.

כאמור, הגילוי החדש יאפשר בחירה טובה יותר של הביציות המופרות לפני ההחזרה לרחם, בתהליך של הפריה חוץ גופית. כך יהיה קל יותר "לנבא" איזו ביצית תוכל, אכן, להתפתח ברחם לתינוק בריא.

מתלבטים? רוצים להתייעץ? מחלקת אמ"א תשמח לשמוע מכם. בשמחות תמיד. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפריההפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה