בדיקות הריון

"הרופא אמר שאי אפשר לתקן את המום, ושאעשה הפלה"

ש', אמא לתינוק מקסים, מספרת את סיפורה במונולוג מרגש, ואומרת: "חשוב לי מאד לספר את הסיפור שלי. חשוב שתפרסמו סיפורים כאלה, של בדיקות אולטרסאונד שלא היתה בהן טעות, אבל שבכל זאת – לא היה כדאי לעשות הפלה"

  • י"ג ניסן התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"נכנסתי להריון, רצוי ואהוב מאד. לא עשיתי סקירת מערכות מוקדמת, וגם לא בדיקות אחרות, והבדיקה הרצינית הראשונה שהלכתי אליה היתה סקירת המערכות המאוחרת. שם קבלנו את הבשורה הקשה: לעובר יש מום לבבי מורכב. הרופא היה פסימי מאד. הוא אמר שהוא לא יודע אם אפשר בכלל לתקן את המום הזה, והוא המליץ לנו לעבור הפלה.

"מבחינתי, זאת לא היתה אופציה בכלל. היה לי ברור שאין סיכוי שאני אבחר את העתיד של התינוק שלי… רק הקב"ה הוא זה שקובע את עתידו ומה שעומד לקרות לו. היה לי קשה לעמוד מול הלחץ של הרופא, ולא רק שלו. חמותי, דודה שלי ועד כמה אנשים שדאגו לי, ממש לחצו עלי שאעשה הפלה. אפילו אמרו לי שיש רבנים שמאשרים הפלה במצב כזה גם מבחינה הלכתית. הידיעה הזו הקשתה עלי, אבל נשארתי חזקה. הודעתי לבעלי שאין שום סיכוי שאני עוברת הפלה. אנחנו נתמודד עם כל מה שיבוא. בעלי תמך בי, והיה איתי במאה אחוז, והמשכנו את ההריון.

"הפנו אותנו לאקו לב פעם בשבועיים במהלך שאר ההריון, כדי לעקוב אחר העובר ואחרי ההתפתחות שלו. בסופו של דבר, ההריון עבר בשלום, פחות או יותר, והגענו ללידה. בסופה של הלידה, הניחו עלי תינוק מתוק ומדהים. אני אומרת שהניחו אותו עלי, אבל זה היה רק לרגע – היה חסר לו חמצן, ומיד לקחו אותו לטיפול נמרץ, שם הוא היה באינקובטור. במשך שבוע הוא הצליח לחיות בלי טיפול, ואחרי שבוע לקחו אותו לניתוח, שם תקנו את המום שבלב באופן חלקי. אחרי הניתוח הזה, הרשו לנו לקחת את הילד שלנו הביתה.

"זו היתה רק ההתחלה של 4 חודשים קשים. בכל פעם שהתינוק בכה או התאמץ – הוא הכחיל ונחנק. זה היה קשה מאד, ומלחיץ. אבל בגיל 4 חודשים חזרנו לבית החולים, לניתוח נוסף – והפעם, התיקון היה מלא. חזרנו הביתה עם ילד בריא כמעט לגמרי, ברוך ה', בלי הכחלות ולחצים.

"היו לנו הרבה ניסים בדרך. והמצב לא היה פשוט בכלל, היו הרבה התמודדויות והרבה מאד לחץ. אבל למדתי, שגם כשהמצב קשה באמת – משיגים את הכוחות, עוברים ומתמודדים – ואפילו מעריכים יותר את המצב, ומתחברים יותר לקב"ה.

"גם עכשיו, זה לא סוף הדרך. יש לנו עוד טיפולים שהילד צריך לעבור, והרבה בדיקות. אבל קבלנו ילד במתנה, ללא ספק, ואי אפשר להאמין שהילד המתוק הזה, הוא ילד שלחצו עלי להרוג, להעלים. הוא הילד שלנו, והוא מדהים.

"אני מקווה שהסיפור שלנו יתרום לאנשים נוספים שעומדים לפני החלטה".

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:בדיקת אולטראסאונדמום בעוברהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה