גרידה

לא רציתי ילד, אבל הרגשתי אבדן

כשדנה בצעה הפלה, היא היתה בטוחה שהיא עושה את הדבר הנכון ביותר. רק אחרי ההפלה, התעוררו בה הרגשות הסוערים, והכמיהה לילד שלה

אא

האם כל אישה רוצה להיות אמא לילדים? הדעות חלוקות. ישנם שטוענים, שבכל אישה מובנה הרצון הזה להמשכיות, להתחדשות, לילדים. אחרים אומרים, כי ישנה מציאות של אישה שאינה מעוניינת כלל בילדים. ברוב המקרים, אישה אשר מצהירה שאינה רוצה ילדים, מתקבלת בביטול כלשהו – הסביבה מניחה כי בעתיד תשנה את דעתה, וכי עם הגיל המתקדם, עם הנישואין וכולי, יבוא גם הרצון לילד.

דנה (שם בדוי) היתה בעבר מאותן נשים שמצהירות כי אינן רוצות ילדים. היא אף התראיינה על כך, והצהירה כי מעולם לא רצתה ילד, וכי אין לה אינסטינקטים אימהיים. אך כעבור זמן, דנה נכנסה להריון, בלתי מתוכנן, כמובן. ההמשך היה בלתי צפוי, גם מבחינתה של דנה עצמה.

נאמנה להחלטתה כי אינה רוצה ילדים, מיד לאחר שגילתה את דבר הריונה, פנתה דנה לוועדה להפסקת הריון, וקבלה אישור חוקי לבצע הפלה. דנה לא התלבטה אפילו לרגע. היה לה ברור כי היא אינה מעוניינת בילדים, והיא לא התכוונה ללדת את התינוק הזה.

 

האבדן מכה

השינוי בליבה של דנה התרחש דווקא אחרי ההפלה. דנה גילתה כי היא מסתובבת בתחושה נוראה של אבדן. גופה וליבה רצו את הילד הזה שאבדה. דנה מצאה את עצמה מסתכלת על ילדים ברחוב, כשליבה שבור. היא חשה שברגעים הללו היתה אמורה, למעשה, לחבק את הילד שלה. בשכל, היא לא רצתה ילד. אבל נפשה כמהה אליו. היא החלה לדמיין אותו, את הילד שאבדה, כשהוא צועד את צעדיו הראשונים, אומר מילים ראשונות, מחבק.

ההפלה, גילתה דנה, לא חיזקה את דעתה לגבי אי הרצון בילדים. להיפך. ההפלה עוררה בה ספקות גדולים, והיא כבר לא היתה איתנה כל כך בדעתה כי אינה רוצה ילדים. בפעם הבאה, אם תהיה כזו, ידעה דנה, ההחלטה כבר לא תתקבל בקלות כזו. היא כבר קצת, כן רוצה ילד.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

 

תגיות:הפלההפלותהפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה