הפסקת הריון

כבר בני 18: "הרביעייה הירושלמית" לא תעמוד בתור לבקו"ם

יעל מזרחי ילדה את ארבעת בניה בלידה מסוקרת ומסקרנת לפני 18 שנה. היום, בניה לומדים תורה בישיבות הקדושות

אא

לפני 18 שנה הגיעה יעל מזרחי לבית החולים "שערי צדק" שבירושלים, על מנת ללדת את אחת הלידות המסוקרות ביותר בארץ: לידה של רביעיית בנים. האירוע הנדיר ריגש אז את הארץ כולה, והילדים לא נשכחו גם בחלוף השנים.

לחגיגת בר המצווה של הרביעייה, לפני כ-5 שנים, הגיעו המוני אורחים. בין המשתתפים והמברכים באירוע אפשר למנות את הזמר ישי סודרי אשר הופיע באירוע, את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אשר שלח ברכה נרגשת, וגם את ד"ר סורינה גריסארו – הרופאה אשר יילדה את הרביעייה בבית החולים שערי צדק, 13 שנה קודם לכן.

במהלך שנותיהם גדלו הילדים, והפכו לנערים. בהמלצת רב המשפחה, כל אחד מן האחים למד בבית ספר אחר, על מנת למנוע תחרות. ארבעת הנערים, אגב, אינם הילדים היחידים במשפחתם: יעל מזרחי, אמם, מגדלת 11 ילדים, מתוכם 2 בנות. אחרי הרביעייה, היא הספיקה ללדת תאומים נוספים.

 

יום הולדת 18

כעת, ארבעת הבנים המסקרנים הללו כבר בני 18. אך לא תמצאו אותם בתור לבקו"ם, הם לא עומדים להתגייס לצבא – הם לומדים תורה. אמם יעל, פובלציסטית, פרסמה ביום הולדתם פוסט מרגש בדף הפייסבוק שלה. בפוסט היא מספרת כי כאשר הגיעו צלמים וכתבים לסקר את הלידה, שאל אותה אחד הצלמים בחיוך: "אז מה, יהיו לך 4 גולנצ'יקים?"

יעל עצמה מגיעה ממשפחה שבה 7 בנים, שכולם שירתו בצבא. אך ילדיה של יעל בחרו בדרך אחרת. יעל כתבה בפוסט שלה על הבחירה שלהם, כי הם אינם מתגייסים לצבא, וגם לא יוצאים לטיול במזרח הרחוק או לומדים לתואר גבוה, או שואפים לקידום בעבודה. הם לומדים תורה. אין "פטור" מלימוד התורה אף פעם – אין חופשות, וגם אין משכורת גבוהה. אבל זוהי השותפות של בניה של יעל, הערבות ההדדית שלהם. "הבנים שלי", כותבת יעל, "יודעים שבאוטובוס – קמים גם לחיילים". הילדים שלה גם זוכרים את הילדים האחרים שנולדו יחד איתם, ואשר מתגייסים כיום להגן על הארץ כחיילים. הם מתפללים עליהם, ולומדים לזכותם.

יעל עצמה מארחת בביתה בשבתות בוגרי צבא, סטודנטים חילוניים ועוד, אשר מגיעים על מנת להכיר את הווי החיים במשפחה חרדית. "הילדים שלי גדלו על אהבת אדם", אומרת מזרחי. "אני שלמה עם הבחירה שלהם, כי לימוד התורה הוא ערך עליון, הוא יסוד האומה שלנו".

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

 

תגיות:רביעייההפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה