הריון בשבוע

פעילות מחלקת אמ"א: איך עוברים את ההריון בשמחה?

טל לרון, מורה לשמחה וצחוק העורכת סדנאות ופעילויות בכל הארץ. היא נרתמה לטובת מחלקת אמ"א של ארגון הידברות – למניעת הפלות וסיוע לאישה ההרה לעבור בשלום ושמחה את ההריון והלידה בע'ה

  • כ"ג שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

טל לרון במקצועה הינה מורה לשמחה וצחוק העורכת סדנאות ופעילויות בכל הארץ. כדי להגיע לשימוש נכון בבינה ודעת, יש צורך בהתרוממות הנפש וזה התוצר של עבודתה. כחלק מעשייתה היא נרתמת לטובת מחלקת אמ"א של ארגון הידברות – למניעת הפלות וסיוע לאישה ההרה לעבור בשלום ושמחה את ההריון והלידה בע'ה.

כשהצוות המסור של מחלקת אמ"א בס'ד מצליח לשכנע ולחזק את הנשים, לפחות זמנית, שלא לבצע את ההפלה, מתבהרת תמונת המצב ולאישה יש צורך לקבל כלים שיסייעו לה בהתמודדות. בשלב זה נכנסת טל לתמונה, במתן תמיכה רגשית שפותרת בעיות רבות. רבות הסתייעו דרכה, ביניהן קרן שנביא את סיפורה בשם בדוי, לצורך המחשה.

"קרן חשה חרדות עצומות. זיכרון טראומתי מההיריון שקדם לו השליך על החוויה הרגשית בהיריון הנוכחי. בשיחה הראשונה קרן מיררה בבכי, סיפרה על ההיריון הקודם, הפחדים, המתח, כולה מוצפת רגשית. הענקתי לה את ההקשבה לזמן מה אך בשלב מסוים, כששמעתי אותה חוזרת שוב ושוב על חוויה רגשית קשה, במקום שרוב האנשים נאנחים בהשתתפות, צחקתי קלות. לא רק עם קרן אני נוקטת בשיטה זו, אלא גם עם שאר הנשים. זה כרטיס הביקור של סוג הטיפול: הכירו את הצחוק גם במצבים מאתגרים. קרן הביעה פליאתה, ואני הסברתי לה שכשתלמד לצחוק עם הפחדים לא תהיה להם השפעה הרסנית כל כך עליה. הסברתי לה על סגולות הצחוק ויכולתו לסייע לה דווקא במצב הנוכחי שבו היא שרויה. קרן הביעה עניין ויצאנו לדרך".

בשיחות עם טל קשה מאוד להישאר במצב נפשי מדוכדך, כפי שנוכחה קרן.

"היא סיפרה לי על הבחילות. כל אישה שסובלת מבחילות חשה אי נעימות, אבל אצל קרן החוויה התעצמה לממדי ענק ועוררה את החרדות מקרבה. השתמשתי בתרגיל של 'להפוך את המילה': לוקחים מילה שגורמת לחרדה, כמו המילה בחילות, והתחלתי להשתעשע אתה, 'בחל-חול-חול,חיל-חיל, והתגובה של קרן לא איחרה לבוא, פרצי צחוק . המתח שהיה אצור במילה התמוסס.

 

בשיחות הבאות תרגלנו ביחד, מה שסייע מאוד להפחתת החרדה. בשלב מסוים קרן רצתה להשתמש בטכניקות ולתרגל באופן עצמאי. "מלבד תרגילי הצחוק הפעלתי שני כלים נוספים שמסייעים מאוד להיחלץ ממתח וחרדה" מתארת קרן, "תרגיל ה'יש': דווקא כשיש הרגשה של חולשה או חשש מותחים את הידיים למעלה, האצבעות קפוצות באגרופים, ואומרים כמה פעמים: יש, יש, יש. התרגיל הזה מחולל פלאים. ממצב של אין, עוברים למצב של יש. לפעמים צריך לבצע את התרגיל כמה פעמים כדי שהוא יחולל את השינוי הפנימי".

"וכמובן, לדבר עם השם יתברך", מוסיפה טל, "נשים רבות מדברות עם השם. כשאני מעודדת אותן לדבר בקול רם, עצם הדיבור עם השם, בקול, משחרר מאוד את הנפש, מביא להרגשה של יכולת מול חוסר האונים שקדם לו ומביא כשלעצמו לשמחה. גם לקרן זה מאוד עזר, והיה חלק מתהליך הריפוי".

תמיד לאחר שעובר זמן אנחנו מתבוננים על עבר עם קשיים מסוימים וצוחקים על כך, אז למה שלא נצחק על זה כבר עכשיו ??? ובכלל מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד וכך צווינו 'עיבדו את ד' בשמחה'.

"הקשר ביני לבין קרן נמשך עד רגע הלידה, בזמן הצירים והחרדות שעלו כתוצאה מהם, אפילו בזמן התקדמות הלידה לקראת צירי הלחץ ערכנו תרגילי צחוק משותפים שסייעו לה להתמלא אנדורפינים ולעבור את הלידה יותר בקלות", מסכמת טל, "ומי יודע? אולי התרגילים האלו השפיעו גם על התינוק להיות שמח יותר…" וכך בעבודה מקבילה משותפת עם מח' אמא מתנהלת עבודה של מסירות נפש, הצלת חיים ונפש, חסד של ממש והכל בשמחה ברוך השם, 'אשרי העם שככה לו' …

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

 

תגיות:פעילותטל לרוןהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה