גרידה

איך עושים הפלה? כל התשובות לשאלה

איך עושים הפלה בשבועות הראשונים להיריון? איך היא מתבצעת כאשר ההיריון כבר מתקדם, ובאיזה שלב היא הופכת ללידה לכל דבר?  

  • כ"ה סיון התשע"ז
אא

" target="_blank" title="https://www.hidabroot.org/ima/wp-content/uploads/2016/05/סטריפ-לעלון-kiss-mama.png">">https://www.hidabroot.org/ima/wp-content/uploads/2016/05/סטריפ-לעלון-kiss-mama.png">https://www.hidabroot.org/ima/wp-content/uploads/2016/05/סטריפ-לעלון-kiss-mama.png" style="width: 2481px; height: 473px;" />

אישה שמוצאת את עצמה כשהיא נדרשת לעבור הפלה, חשה בדרך כלל פחד ומתח מפני הבאות. לצד זאת, היא מבקשת לדעת מה באמת עומד לעבור עליה, ואיך עושים את ההפלה?

האולטרסאונד המפתיע: העובר מחא כפיים. צפו

 

אז ככה: הפלה בשבועות הראשונים (עד שבוע 7) נעשית בדרך כלל באמצעים תרופתיים, בבית החולים. אין צורך באשפוז, אלא מגיעים כדי לקבל כדור שמפסיק את ההיריון, ולאחר כ-48 שעות יש לחזור לבית החולים פעם נוספת, כדי לקבל כדור שיפלוט את תוכן הרחם החוצה, ממש כמו בהפלה טבעית. בין השבוע השביעי לשבוע ה-12 כבר לא ניתן עוד להפיל באמצעים תרופתיים ויש צורך לעבור גרידה – פעולה כירורגית פולשנית.

החל מהשבוע ה-12 גם הגרידה כבר אינה מומלצת, בשל הסיכון לסיבוכים, ולכן מקובל לבצע הפלה בשיטה הנקראת 'בוארו' אשר גורמת ללידה מוקדמת. בשיטת 'בוארו' מזריקים אל מי השפיר תרופה שמעוררת יצירת צירים ולידה. סיום הפעולה מתבצע בגרידה כדי להוציא החוצה את כל תוכן הרחם. זוהי פרוצדורה קשה וכואבת. גם כאן, צפויים כשבועיים של דימום קשה וכאבים מרובים.  כאשר השבועות כבר מתקדמים עוד יותר, הופכת פעולת ההפלה ללידה לכל דבר, כאשר לאחר השבוע ה-24, יש צורך גם בעצירת לב העובר, טרם ההפלה, כיוון שהוא כבר נחשב לבר-חיות.

על כל פנים, חשוב להבהיר, כי בכל הפלה שהיא יש סיכונים, ועלולים להיות סיבוכים. ככל שההפלה מתבצעת בשבועות מאוחרים, הסיכונים גדלים. לעתים גם אחרי שתהליך ההפלה מסתיים, עלולים להופיע דימומים, זיהומים ודלקות ברחם.

הרב זמיר כהן - איך עושים תשובה על הפלה? האם יש לכך תיקון?

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלותהפלהאיך עושים הפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה