גרידה

הפסקת הריון פרטית – האם זה אכן פתרון אופטימלי?

נשים רבות שמות מבטחן במוסדות פרטיים שמבצעים הפלות ובטוחות ששם הן יקבלו את היחס המסור, הפרטני והטוב ביותר. למה בכל זאת כדאי לשקול פעמיים?  

  • י"ב סיון התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרגע בו אישה נאלצת להחליט על הפסקת הריון הוא רגע קשה מנשוא, גם הכאב הפיזי של ביצוע ההפלה, הוא לא מועט, ולכן אין זה פלא שנשים שעומדות לפני התהליך – מחפשות את המקום המקצועי, המהיר והדיסקרטי ביותר, בו הן יוכלו לעבור את הפסקת ההיריון ולסיים עם הסיפור.

בשל קדושת החיים, אומר החוק במדינת ישראל לגבי הפסקת הריון שכל אישה שמעוניינת לעבור הפלה, חייבת לעבור לשם כך ועדת הריון. לאחר שעברה בהצלחה את הוועדה היא יכולה לבחור לעבור את הליך ההפלה שמתאים לה - בבית חולים ציבורי, או במוסד פרטי.

נשים (לרוב בעלות אמצעים) נוטות לעתים קרובות לעבור את ההפלה במכון פרטי, גם כאשר מדובר בהפלה תרופתית (בשבועות מוקדמים יחסית) וגם אם בהפלה כירורגית (בשבועות מתקדמים). ברגע שההפלה מתבצעת במכון פרטי, יכולה האישה לבחור את הרופא המטפל, את זמן הטיפול ואת המקום בו תתבצע ההפלה. זאת לעומת הפסקת הריון בבתי החולים הממשלתיים, שם הוועדה היא זושמחליטה על הנושאים האלו.

בחלק מהמוסדות הפרטיים גם מאפשרים לעבור את הוועדה ועוד באותו יום, מיד לאחר מכן את תהליך ההפלה.אך לצד זאת - התשלום עבור הפלה במוסדות פרטיים הוא יקר יותר ויכול להגיע עד פי שניים ויותר, מהתשלום בבתי החולים הממשלתיים.

וכמובן, חשוב לדעת שכמו בהרבה נושאים אחרים, המוסדות הפרטיים עלולים להיות נגועים, שכן יש להם עניין גדול לעודד נשים לעבור אצלן הפלות. לכן, אם את עומדת לפני סיום היריון עם עובר חי, חשוב מאוד שתשקלי היטב את צעדייך, תשוחחי עם גורמים מקצועיים, כמו גם עם רבנים, כדי שלא תעברי פעולה בלתי הפיכה, שייתכן ואחר כך תצטערי עליה.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

 

תגיות:הפסקת הריון פרטיתהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה