הפלה בכדורים

עד מתי אפשר לעשות הפלה? ומתי שעון החול כבר אוזל?

פעולת ההפלה אינה פשוטה, והיא גם לא אפשרית לאורך כל ההיריון. מתי אם כן ניתן לבצע אותה, ומתי הקריטריונים הופכים לקשוחים?

  • ד' תשרי התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

את בהריון, כל הבדיקות מעידות על כך, אבל החששות ממלאים את ליבך ואת שוקלת אולי להביא לסיומו של ההיריון, וכאן חשוב לדעת שסיום הריון במדינת ישראל אינו דבר פשוט.

המקובל הרב דוד בצרי – ממתי העובר נקרא יצור חי? צפו

 

כדי לקבל אישור להפסקת הריון עלייך לעבור ועדה מיוחדת, המתכנסת בבית החולים ואמורה לתת את אישורה. עד שבוע 24 הוועדה נוטה לאפשר את הפסקת ההיריון ללא קושי מיוחד, בעיקר כאשר עונים לקריטריונים כמו גיל מבוגר של האם, או לחילופין – גיל צעיר מגיל הנישואין, הריון שמגיע מחוץ לנישואין, בעיות בריאותיות של העובר או של האם , ועוד.

אלא שלאחר שבוע 24 כבר מייחסת הוועדה לעובר מעמד של בר-חיות, ועל כן, יש צורך במתן אישור של ועדת-על, שם כבר מוקשחים הקריטריונים. ואין זה לחינם, עובר בשבוע 24 להריון, הוא תינוק שיש לו כבר את כל אברי הגוף הפנימיים והחיצוניים, הוא מפותח כמעט לגמרי ונראה חיצונית כמו תינוק שזה עתה נולד (אם כי קטן יותר). החלטה על הפסקת החיים של עובר כזה, היא החלטה שיש לקבל רק מתוך שיקול דעת, והתייעצות מקיפה עם כל הגורמים המקצועיים, וכן גם עם רבנים. גם הפלה בשבוע מוקדם יותר, מן הראוי שתיעשה לאחר שיקול דעת מקיף, ולא מתוך לחץ. כי אלו החלטות שיש לקבל במתינות, כדי שלא להצטער עליהן אחר כך במשך כל החיים.

הרב זמיר כהן – עשיתי שתי הפלות. האם יש לכך תיקון?

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלותהפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה