הפלה בכדורים

הפלה בכדורים: כל האמת על ה’גלולה להפסקת הריון’

גלולה להפסקת הריון נשמעת לכם כמו גלולה פשוטה? חכו עד שתקראו למה היא עלולה להוביל

  • ז' חשון התשע"ז
אא

נשים אשר מעלות בדעתן אפשרות להפסיק את ההיריון שאותו הן נושאות ברחמן, מכל סיבה שהיא, בטוחות לעתים שכאשר הן עושות זאת בשבועות הראשונים, ההליך הוא תרופתי בלבד ואינו כרוך בשום סיכון.

איך תרגישי אחרי הפלה? המומחים עונים. צפו

 

אלא שמתברר שאין זה מדויק לחלוטין. אומנם נטילת הגלולה להפסקת הריון בשבועות הראשונים (עד שבוע 7 להריון) נחשבת יחסית לבטוחה, אך בסופו של דבר כל הפלה עלולה לגרום לסיבוכים.

תופעות הלוואי הנפוצות אחרי נטילת הגלולה להפסקת הריון הן דימום וכאבים. בנוסף, במשך שלוש השעות הראשונות שלאחר נטילת הגלולה יש צורך בהשגחה מלאה בבית החולים, ועלולים לחוות כאבים רבים. לאחר מכן משתחררת האישה בדרך כלל, אך הכאבים עלולים להימשך במשך מספר שבועות.

יש גם מצבים בהם הדימומים והכאבים נמשכים מעבר לזמן הסביר, ואז יש צורך בביצוע בדיקת אולטרסאונד, כדי לוודא שלא נותרו שאריות הריון בחלל הרחם. במידה ומתגלות שאריות, יש צורך בביצוע פעולת גרידה. גם זיהום עלול להגיע כתוצאה מהגלולה, וכן יש אפשרות לסיבוך נדיר של איבוד דם, אשר דורש מתן של מנות דם. מנגד, יש גם את ההשלכות הרגשיות הלא פשוטות, ונשים רבות מעידות על כך שהן חוות נפילה רגשית ואפילו דיכאון, כי רק לאחר שההיריון נופל, הן מבינות את המשמעות העצומה של הצעד שביצעו, ולעתים גם מתחרטות על כך.

הרב זמיר כהן - כיצד עושים תשובה על הפלה?​

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלותהפלהגלולה להפסקת הריוןהפלה בכדורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה