מידע על הפלות

הפלה מאיימת: על מי בדיוק מאיימים כאן?

אם שמעת מהרופא שלך את ההגדרה 'הפלה מאיימת', דעי כי אין זה אומר שאת בהפלה, וגם לא בטוח שאת באיום, אז מה כן?

  • י"ב חשון התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צמד המילים 'הפלה מאיימת' נשמע כמטיל אימה ואין אישה שמסוגלת לשמוע אותן מרופא הנשים שלה, ולהישאר שאננה. אבל כאן חשוב להבין כי הפלה מאיימת, אינה בהכרח אומרת שהאישה עוברת הפלה, או שההיריון שלה הגיע אל קצו. אז מה כן?

תיעוד מדהים על ההריון והיווצרות העובר

 

המילים 'הפלה מאיימת' הן מושג מטעה למדי. כי לא מדובר בהפלה, אלא ב'איום להפלה', מה שאומר שייתכן ותתפתח הפלה, אך גם ייתכן שלא. מה שמעיד על הפלה מאיימת הוא לרוב דימום שמופיע בחודשים הראשונים להריון. הדימום יכול להצביע על כך שייתכן שהפלה בפתח, אבל הוא גם יכול להיות חסר משמעות, וההיריון יימשך באופן תקין לחלוטין, עד ללידת תינוק בריא ושלם במועד.

חשוב לציין שרופאים מגדירים 'הפלה מאיימת', רק כאשר לצד הדימום נעשית בדיקת אולטרסאונד שמראה על קיומו של עובר עם דופק. בהפלה מאיימת, העובר חי, אך מאחר שקיים דימום, ההיריון הופך להיות בסיכון.

ומה אפשר לעשות כדי למנוע את ההפלה המאיימת? נשים רבות נוטות להקפיד על שכיבה ומנוחה יתרה, יש גם רופאים שממליצים על כך, אבל אין הוכחות רפואיות שמנוחה מורידה את הסיכון לפגיעה בעובר.

מה שבעיקר חשוב לעשות הוא להתפלל ולבקש על בריאותו של העובר הקטן, ועל בריאות ההיריון שזה עתה החל. כדאי גם להתעודד מכל יום שעובר, שכן ככל שההיריון מתקדם יותר, כך הסיכון להפלה קטן, והבשורה הטובה באמת היא שרוב רובן של ההפלות המאיימות, מסתיימות בלידה בזמן ובמועד, בידיים מלאות.

הרב זמיר כהן - כל מה שרציתם לשאול על הריון והפלות. צפו

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלותהפלההפלה מאיימת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה