הפלה פרטית

תקדים בארה"ב: אישה שהפילה את ולדה, תישלח לכלא בגין המתה

20 שנות מאסר נגזרו לאחרונה בבית המשפט באינדיאנה ארה"ב, על פארווי פאטל בת ה-33 שהפילה את עוברה. פרקליטיה מגנים את חומרת העונש ודבקים בדעתם: זו לא סיבה מוצדקת להכניס נשים לכלא

  • ו' תמוז התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לראשונה בארה"ב: מערכת האכיפה המשפטית מצאה לנכון ליישם את אזהרותיה בגין המתת עוברים, וגזרה 20 שנות מאסר על פורווי פטאל בת ה-33, לאחר שזו ביצעה הפלה.
הכל התחיל בחודש יולי של שנת 2013, כשפטאל אושפזה במחלקת טיפול נמרץ, לאחר שדיממה ללא הפסק. הרופאים תחקרו אותה בכדי להתחקות אחר מקור הדימומים, ושאלו האם היא בהריון. תשובתה השלילית גרמה לרופאים להטיל ספק בגרסתה, והם המשיכו לחקור אותה - עד שיצא המרצע מן השק.
פטאל הודתה כי עברה הפלה ואף 'השליכה' את העובר המת, לפח האשפה. אחר והייתה בשבוע ה-23 עד ה-24 להריונה - שלב מתקדם יחסית, גורמים מסוימים ראו לנכון להגיש נגדה תביעה בגין המתת העובר. לאחר דין ודברים שנארך מספר חודשים, בין התביעה (שחוקי ההגנה על נשים הרות בארה"ב הן נר לרגליה), ובין פרקליטיה של פטאל - הגיש בית המשפט את פסיקתו החד משמעית.
ומה דעת ההגנה במקרה זה? "הרשעתה של פטאל היא עונש למי שעברה הפלה וחיפשה טיפול רפואי - דבר שנשים לא צריכות להיכנס לכלא בגללו", טענה פרקליטתה דיפה לייר, שאף משמשת כפעילת זכויות נשים באוניברסיטת מרילנד.
למרות ניסיונותיה החוזרים ונשנים של פטאל לגרום לתביעה לחזור בה, הורשעה בגין רצח של יצור חי, ובקרוב תישלח פטאל לכלא, לתחילת ריצוי עונשה.
 
לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות היריון: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל  kalina@htv.co.il

שוקלת הפלה ? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים? אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקת הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il  

 

תגיות:הפלותהפלההפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה