בדיקות הריון

אמ"א כאן בשבילך: ראיון מיוחד עם מנהלת המחלקה למניעת הפלות

מאז הקמתה לפני כשנה, מחלקת אמ"א בארגון הידברות, כבר הצילה מאות נשים, נערות ותינוקות. אז איך בנות המחלקה עושות את זה? עם הרבה חום, אהבה ובעיקר רצון לעזור לבנות ישראל. ראיון עם מנהלת המחלקה

אא

מחלקת אמ"א בהידברות הוקמה רשמית בתחילת שנת תשע"ד, במטרה לטפל בשתי בעיות בוערות וחוצות מגזרים בחברה הישראלית: התבוללות, ומניעת הפלות. לשתיהן מכנה משותף: הן מתרחשות בקצב מסחרר שלא מותיר ספק -  צריכים לעשות משהו ומהר, לפני שיהיה מאוחר מדי.

אז איך מאתרים ומגיעים לאותן נשים ובנות הנמצאות במצבים הללו? לרוב המידע מתקבל מבן משפחה או מכר של הבחורה שרוצה בטובתה. לחילופין, פעילות בשטח מובילה להגברת המודעות.

ארגון הידברות מעניק תמיכה וגיבוי מלאים לפעילות המחלקה. מלבד עזרה כלכלית שמוצעת לאותן נשים, סוללת אנשי מקצוע, פועלת לוודא שבת ישראל הנמצאת בצרה, תקבל עזרה. "המקרים שמגיעים אלינו הם המקרים הכי קשים", מאות בנות ניצלו בדרכם, "ברור שבהעדר עזרה קונקרטית וטיפול בשורש הבעיה, הבחורה תקבל החלטה שגויה ותבצע הפלה או תמשיך להתרועע עם ערבי".

אז איך מטפלים בשורש הבעיה?

"כאשר הבחורה מביעה רצון לבצע הפלה, אנו בודקים מהיכן נובע החשש שלה. לפעמים זה רופא שהלחיץ, לפעמים חובות ולפעמים בעל שמתנה: 'התינוק או אני'. ישנם מיקרים שמדובר בהריון לא צפוי. מבחינתנו הסיבה לא משנה. מה שמשנה הוא להקשיב למה שנאמר בין המילים. אנחנו שולחים מלווה מקצועית שתשב עם האם לעתיד ותקשיב לה. כמובן שכל המלוות מקבלות הדרכה מקצועית כיצד לפעול. לאחרונה היה לנו מקרה כזה. המלווה הגיעה לבית מלא רעש של ילדים, ובעל שלא היה מרוצה מהמצב. התחלנו לעשות ניקיון יסודי מסביב, הבאנו בייביסיטר ומנקה שתסייע במטלות היומיומיות. פתאום הבעל השתחרר, והסכים להתמודד עם תינוק נוסף בבית. הרבה פעמים אישה לא יודעת להגדיר את שורש הבעיה, ותולה את הסיבות להפלה בגורמים שטחיים, שלא באמת משקפים את המציאות".

 

מרעיפים חום ואהבה

פעילות המחלקה מרעיפות חום ואהבה, הקשבה הבנה וסיוע.

מאיפה כוחות הנפש להתמודד עם הבעיות של כולן?

הטריגר לעשייה הזו היא הרצון הכן לעשות רצונו יתברך. "זה מה שמונח לפנינו, וזה מה שמלווה אותנו. את הכוח מקבלים רק מבורא עולם. כל יום אני נשאל את עצמנו - עד כמה באמת עשית את המקסימום עם הבנות האלה? האם נשאת ונתת באמונה? זה חייב ללוות אותנו" – נאמר בשם ה"חזון איש" זצוק"ל – "לפני מעשה בידי בשר ודם, לאחר מעשה בידי שמיים".

למחלקה יש יכולת לתת לאותה בחורה כל מה שהיא מבקשת מבחינה חומרית?

המחלקה עושה כל מה שביכולתה, ולפעמים גם מעבר לכך, כדי להבטיח שלבחורה לא יחסר דבר מכל היבט ובחינה. לצורך כך אנו מסתייעים לעיתים בגופים אחרים. עם זאת, העזרה היותר גדולה שאנחנו מעניקות לה היא מתן כלים שיבנו ויעצימו אותה מבחינה רגשית ואישית, כדי שתשאף להתפתח לכיוונים חיוביים ולא עוינים. אין כאן חוקים שבלוניים יש התאמה אישית לכל אחת ובהתאם למצבה האישי והכללי.

מחלקת אמ"א מסתייעת באנשי מקצוע מתחומים שונים ובהם: עורכי דין, קואוצ'רים, אנשי במה, פסיכולוגים, יועצים ועוד. כולם שואפים לתרום מהידע והניסיון שלהם, לרווחת הנשים. הבנות שלנו, לא רק נהנות מיחס אוהב ומהעצמה אישית ונפשית, הן גם מקבלות גב בכל מה שקשור לזכויות המגיעות להן על פי החוק".

יש דוגמא למקרה כזה? 

"אם אישה רוצה לבצע הפלה בגלל שמקום העבודה שלה מאיים עליה בפיטורים, היא מקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין, ללא עלות. לאחרונה פנתה אלינו אחות בבית חולים, שאוימה בפיטורין בשל היותה בהריון. העמדנו לרשותה עו"ד, שטען בפני הנהלת בית החולים שעל פי חוק אין אפשרות לפטר אישה הרה, כיוון שהדבר נחשב לאפליה. לשמחתנו האישה חזרה לעבודתה".

שוקלת הפלה ? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים? אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il  

תגיות:הפלותהפלהמחלקת אמאהפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה