הפלה בכדורים

הידברות למען הצלת נפשות: הכירו את המחלקה למניעת התבוללות והפלות

ימים כלילות פועלות המחלקות למניעת התבוללות והפלות שהקים ארגון "הידברות". שני רעיונות שונים עם מטרה זהה: הצלת עם ישראל. על הפעילות של "שבויות" למניעת התבוללות, ו"אמ"א" למניעת הפלות

תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

יום שגרתי במשרדי הידברות. הטלפון מצלצל במחלקה, ואחת המתנדבות מיד נדרכת למענה. על הקו שוב בחורה שהצליחה לחמוק לכמה רגעים מעיניה של החמות המתעללת בכפר הערבי שבו היא מתגוררת, ולנסות להצביע על מיקומה – על מנת שיבואו לחלץ אותה. הפעם היא מצליחה להוסיף שיש עוד שני ילדים קטנים, וגם אותם צריך לקחת בחשבון...

שיחה נוספת נכנסת. הפעם על הקו בחורה צעירה, מבולבלת ומפוחדת שגילתה שהיא נמצאת בהריון מתקדם ושוקלת לבצע הפלה כי היא לא מצליחה להתמודד יותר לבד.

נשמע לכם רחוק? במחלקת אמ"א, כל אחד מהסיפורים האלה הוא דבר שבשגרה. מדובר בסיפורים שממשיכים, לדאבון ליבנו, להתרחש מתחת לאף שלנו מדי יום ממש. אבל מכאן ואילך, אף אחת מהן לא תהיה יותר לבד עם המצוקה שלה. מהיום יש להן כתובת נוספת לפנות אליה.

אמ"א היא מחלקה שחרטה על דגלה את הצלתם של מאות תינוקות מדי שנה מסכנת הפלה, הנגרמת לא אחת מתוך מצוקה נפשית של האם ההרה. המחלקה פועלת בשיתוף מאות מתנדבים, המסייעים לאם כבר במהלך ההיריון, עם הלידה וגם לאחריה. בין היתר, דואגת אמ"א ליולדת בתחומים שונים: החל מהצמדת מתנדבת שמלווה את המטופלת ותומכת בה נפשית, דאגה למטפלת לילדים, עזרה בניקיונות, ליווי לבדיקות, תומכות לידה, ייעוץ לאחר הלידה, הסעות לבדיקות, הפצה, ריכוז תרומות, ייעוץ משפטי ועוד.

גם "שבויות", המסייעת במניעת התבוללות עושה חיל בתחומה. למי שעדיין לא יודע, למעלה מ- 3,500 נשים יהודיות חיות כיום בעזה, ועוד עשרות אלפי בנות יהודיות צעירות שנמצאות בקשרים עם ערבים ובדואים. התוצאות קשות, ולעיתים אף הרות גורל, והשיטה מוכרת: בחורים ערבים צעירים מחזרים אחרי בנות יהודיות ומנהלים איתן קשרים זוגיים, עד שהן מתרצות לעבור לגור איתם בכפר, שם מאסלמים אותן. מכאן והלאה, הן חיות תחת משטר התעמרות והתעללות מזוויע באופן יומיומי ומתמשך במקרה ה"טוב", ובמקרים קשים יותר, אף הופכות לשפחות שתפקידן להעשיר את קופתו של הגבר ויתר נשיו וילדיו. בכל המקרים מעורבת אלימות מסוגים שונים, וקשיים נפשיים ופיזיים. ועוד לא דיברנו על הסוף קורע הלב: רובן פשוט 'נעלמות' בכפר וכבר לא יוצאות בחזרה, ומקרים לא מבוטלים מסתיימים אף ברצח. עיקר הפעילות של המחלקה היא בחילוץ הבנות - ושיקומן הנפשי והפיזי לקראת חיים חדשים. רק השנה, בזכות פעילות המחלקה ובשיתוף עם גופים שונים, ניצלו מאות בנות מגיהינום חייהן.

בדיוק בשל כך הקימה הידברות את המחלקה למניעת התבוללות והפלות. כי הלב של כולנו יוצא אליהן, לכל אם שנמצאת במצוקה נפשית, ועשויה לקבל החלטה הרת גורל שהיא עוד תתחרט עליה כל חייה; לכל בחורה צעירה ותמימה, שמסכנת את חייה כשהיא יוצאת עם בחור ערבי, לפעמים מבלי לדעת תחילה את מוצאו. ואל תטעו: אין מדובר דווקא מבנות שמגיעות משכונות מצוקה, אלא אפילו בנות מהבתים הטובים ביותר.

ולכן אנחנו זקוקים לכם: אם גם הלב שלכם יוצא אליהן, אם גם אתם רוצים להיות שותפים לשתי המצוות הנעלות האלו ולעזור לנו להציל חיים - על ידי תרומה, או הצטרפות למערך המתנדבים שלנו, אנא התקשרו עכשיו.

המחלקה למניעת התבוללות והפלות, מיסודו של ארגון הידברות. כי הלב של כולנו יוצא אליהן.

מעוניינים להצטרף ולסייע לנו?

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות היריון: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל  kalina@htv.co.il    

תגיות:הפלותהפלההפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה