חדשות בעולם

לחץ על אובמה: לא לנקום בנתניהו

הדמוקרטים בקונגרס האמריקאי, בכללם חברי קונגרס יהודים, מנהלים בימים אלו שיחות חריפות עם הבית הלבן, בדרישה לשפר את היחסים עם ישראל. "חובה להמשיך להגן על ישראל"

אא

לחץ כבד מופעל בימים אלו על נשיא ארצות הברית אובמה, במטרה שישפר את יחסיו עם ישראל. הלחץ מגיע מצד הדמוקרטים בקונגרס האמריקני. הם מבקשים להבטיח וטו אמריקני במועצת הביטחון על הצעת החלטה נגד ישראל.

הדמוקרטים קוראים להגן על ישראל שעומדת לפני מהלכים אפשריים בבית הדין הבינלאומי בהאג, בעיקר לאחר פניית הרשות הפלסטינית נגדה. בין הצעדים שנקטו, שליחת מכתב לנשיא ולשגרירת ארה"ב באו"ם, סמנתה פאוור. בנוסף, ניהלו דמוקרטים יהודים בכירים, שיחה נוקבת עם בן רודס, סגן היועצת לביטחון לאומי.

אובמה ונתניהו (צילום: פלאש 90)אובמה ונתניהו (צילום: פלאש 90)

"אנחנו חייבים להישאר תקיפים בהתנגדות לפעולות שמטרתן לעקוף שיחות ישירות בין ישראל והפלסטינים", כתבו הסנאטורים במכתב, ממנו נובעת תזכורת כי האו"ם אינו המתווך הכי הגון בנוגע ליחסי ישראל והפלסטינים. "חייבים להבהיר שאנחנו נכונים להשתמש בכוח הווטו שלנו במועצת הביטחון ולהמשיך להגן על ישראל במועצת זכויות האדם של האו"ם ובסוכנויות האחרות שבהן ישראל מצויה תחת התקפה מתמדת".

כזכור, אחד האירועים שהחריפו את המשבר בין אובמה לנתניהו, היה נאום נתניהו אחרי הבחירות בנוגע לפלסטינים, לאחר שחזר בו מהרעיון של מדינה פלסטינית. חברי הקונגרס ביקשו מאובמה שלא יתייחס לדברי נתניהו כאילו הם הדבר היחיד שמניע את תהליך השלום. לדבריהם, היחס כלפי נתניהו מריח כמו מעשה נקמנות, וכי הבית הלבן "משתעשע בגלוי ברעיון לאפשר לפלסטינים את הבקשה הפרובוקטיבית שלהם להכרה במועצת הביטחון". 

תגיות:ברק אובמהביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה