פסח

זהירות: פעוטות עלולים לטבוע רח"ל גם בדלי ניקיון

ארגון "בטרם" על סכנות ערב חג הפסח. אזהרות מפני חומרים שיצאו לשוק בשנים האחרונות וכבר הספיקו לסכן חיים. קחו לתשומת לב

קחו לתשומת לב (צילום: פלאש 90)קחו לתשומת לב (צילום: פלאש 90)
אא

חומרי ניקוי, דליי מים, אוורור מצעים מבעד לחלונות הפתוחים ותרסיסי הדברה – כל אלה משמשים אותנו לניקיון הבית לקראת פסח, אולם עלולים בחוסר זהירות זעיר לגרום חלילה וחס לאסון חמור.

ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים מזהיר כי השארת דליי ניקיון מלאים מים אף כדי מחציתם ללא השגחה, מסוכן עד מאוד כאשר יש פעוטות בסביבה. "פעוט עלול לטבוע גם בתוך דלי המשמש לספונג'ה, וכבר היו דברים מעולם" – מסבירים בארגון. "בשל כך אין להותיר דליים או גיגיות מלאים מים ללא מבוגר הפוקח עין על הפעוט המשוטט".

חומרי הניקוי ותרסיסי ההדברה מהווים גם הם מקור סכנה כאשר אינם סגורים היטב גם בזמן הניקיון. שאיפת האדים החריפים וכמובן לגימה מחומרים אלה, גורמת לכוויות קשות וצריבה אנושה בדרכי הנשימה ומערכת העיכול.

"כאשר מניחים מצעים לאוורור על החלון שאינו מסורג, חובה לנעול את דלת החדר - זאת כדי שילדים קטנים לא ייעזרו במצעים כדי לטפס אל אדן החלון ממנו עלולים הם למעוד".

הגב' גלית גלעד – סמנכ"לית בטרם לבטיחות ילדים, מוסיפה נתון חשוב שלא רבים ערים לו: "בשנים האחרונות אנו רואים מדי פעם פגיעה בילדים המצליחים להגיע לקפסולות ג'ל או אבקה המיועדות למכונת כביסה או מדיח כלים. הילדים עלולים לחשוב כי מדובר בממתק שכן הינו מאוחסן בשקיות ג'ל צבעוניות ושקופות המאוחסנות בקופסה שקופה עם מכסה צבעוני וכיתוב המושך את העין. האריזות המאפשרות לראות דרכן את השקיות הקטנות והצבעוניות, עלולות למשוך ילדים קטנים לגעת ולעתים אף לטעום. עובדה שכמובן מסכנת את שלומו שכן מדובר בחומר רעיל לחלוטין".

תגיות:ניקיון פסחפסחסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה