פסח

תתפלאו, יש גם דברים שלא צריכים לנקות לפני פסח

לפני שנכנסים ללחץ מההכנות לפסח, הנה כמה תזכורות לגבי ניקיונות שאתם יכולים לדלג עליהם במצפון שקט...

  • ד' ניסן התשע"ה
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. יודעים בבירור שכל השנה לא הכניסו חמץ לשידת הניירת או למדפים העליונים של ארון בגדים? נהדר, אין צריך כלל לנקות ולבדוק שם מחמץ.

2. את כלי המטבח הרגילים אתם אורזים בארונות סגורים ומוכרים לגוי? אם כך, אין שום צורך לנקות במיוחד או לבדוק את הכלים הללו מחמץ. הכלל הזה תקף גם לגבי כל דבר אחר שאתם מוכרים לגוי.

3. הספרים והצעצועים שלכם מלאים בפירורים? לא נורא. אם אתם ספרדים, העבודה תהיה קלה יותר: לדעת מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, וכן לדעת הרב בן ציון אבא שאול זצ"ל, אין צורך לנקות מפירורים בשיעור פחות מכזית – 27 גרמים. בהנחה שאין לכם פירורים בגודל כזה בספרים ובצעצועים – או בכל מקום אחר – אין צורך לנקות אותם. חובה להיזהר עם זאת שהפירורים האלה לא יתערבו חלילה עם אוכל בחג. לכן: אם יש במחשב או בספרים או בצעצועים פירורים פחות מכזית – אין חובה לנקות אותם, אבל אסור בתכלית להביא אותם לשולחן או לכל אזור אכילה או הכנת אוכל במהלך הפסח.

אם אתם אשכנזים שהולכים לפי 'המשנה ברורה' עם זאת, תצטרכו לנקות גם מפירורים קטנים מכזית, אלא אם הם מטונפים כל כך שאף אדם לא יאכל אותם. כך למשל, שפיכת חומר ניקוי פוסלת את הפירורים ממאכל ודי בכך.

4. בגדים ומצעים שכובסו לפני החג אין צורך לבדוק מחמץ אחרי הכביסה, אבל יש לבדוק את הכיסים כדי שאדם לא יניח ידיו בכיסים בפסח ויעלה משם חמץ שישים בטעות בפיו.

5. רצפה – די לטאטא ולשטוף כרגיל עם חומר ניקוי. אין צורך בניקיון מעבר לכך.

6. ועכשיו כולם במקהלה: אבק זה לא חמץ.

בהצלחה!

תגיות:נקיון פסחפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה