חדשות יהדות

סעיף חדש במכרזי בתי חולים ממשלתיים: שמיטה לחומרא

מאושפזים גילו כי הירקות בבתי החולים הם לפי "היתר מכירה". לאחר פניית ח"כ אורי מקלב למשרד הבריאות, בקרוב יתווסף סעיף למכרזי הספקים: אספקה בכשרות מהודרת שמיטה לחומרא

אא

סעיף חדש יוכנס למכרז אספקת פירות וירקות לבתי חולים ממשלתיים. בקרוב יפרסם משרד הבריאות את המכרז החדש, במסגרתו יהיה סעיף שמחייב אספקה בכשרות למהדרין שמיטה לחומרא, וירקות עלים בחזקת נקיים מחרקים.

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הוא זה שפעל בנושא, לאחר שהגיעו אליו פניות ממאושפזים שגילו שבתי החולים נוהגים עם הפירות והירקות רק לפי "היתר מכירה".

ח"כ אורי מקלבח"כ אורי מקלב

בניגוד לבתי החולים הציבוריים, נשמרת רמת כשרות בסיסית התואמת את נהלי הכשרות הרגילה של הרבנות הראשית לישראל. מאושפזים שומרי תורה ומצוות רבים, אינם יכולים ליהנות משירותי המטבח והם דואגים לעצמם לארוחות כשרות. עם פירות וירקות אין בעיה בדרך כלל, אלא משום שנת שמיטה, חייבים הקפדה יתירה.

 ח"כ מקלב פנה אל מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' ארנון אפק, ולבכירי המשרד, בבקשה למצוא פתרון הולם לרווחתם של המאושפזים המקפידים שלא לאכול פירות וירקות המוגדרים "היתר מכירה".

בתגובה נענה ח"כ מקלב, כי במסגרת העלאת רמת הכשרות במרכזים הרפואיים הממשלתיים הוחלט להכניס סעיף הכולל אספקה חקלאית כשרה למהדרין לשמיטה, כולל ירקות עלים נקיים מחרקים.

"לא יתכן שבבתי החולים הממשלתיים יהיו מאושפזים שמלבד מכאובם ומחלתם נאלצים גם להתנזר מכל מזון ממטבח בית החולים, משום שלגורמים האחראים אין רגישות לאורחות חייהם ולהקפדה שלהם על רמת כשרות מסוימות", אמר ח"כ מקלב.

תגיות:שמיטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה