חדשות יהדות

השמועות רצות: האם הרב קנייבסקי אכן חוזה את בוא המשיח?

בימים האחרונים מסתובבת בפייסבוק ובווטסאפ שמועה חדשה, שלפיה הרבנית קולדצקי מספרת בשם אביה כי מלחמה גדולה לפנינו, ואחריה יגיע המשיח במוצאי שביעית. יצאנו לברר האם יש אמת בדבר

אא

שוב זה קורה: הודעה שרצה בווטסאפ, בפייסבוק וברשת מדווחת בהתרגשות כי הרבנית קולדצקי סיפרה בשם אביה כי המשיח התגלה לו ואמר כי לפנינו מלחמה גדולה בטרם תבוא הגאולה במוצאי שביעית. אנשים העבירו הלאה, התלהבו, נלחצו, ורק לעיתים רחוקות עצרו לבדוק אם יש מן האמת בשמועה.

מכיוון שזו לא הפעם הראשונה ששמועות בענייני גאולה ומשיח מופצות בהקשר לשמו של הרב קנייבסקי ומוכחשות בתוקף מאוחר יותר על ידי הרב ובני ביתו, פנינו אל הרב שי עמר, מבאי ביתו הקובעים של הרב קנייבסקי, ושאלנו אותו לפשר העניין.

התמונה שרצה ברשת, ומקדמת את השמועה השקריתהתמונה שרצה ברשת, ומקדמת את השמועה השקרית

"הדברים סולפו לחלוטין", אומר הרב עמר. "הרב דיבר על התקופה עצמה, שמסוגלת מאוד, אבל מכאן ועד להכרזות – המרחק גדול. הרב לעולם לא נוקט זמן או תאריך. עשרות פעמים אמרו בשם הרב שהמשיח אמור לבוא. נכון, אנחנו מצפים למשיח בכל יום שיבוא, ובוודאי שהתקופה מסוגלת, אבל מכאן ועד לקבוע תאריכים ולצאת בהכרזות – זו לא דרכם של גדולי ישראל. גם מכאן ולהבא – מי ששומע דברים כאלה, שלא יתייחס לזה. אנשים הפכו את זה לבלון פרסומי מיותר לחלוטין".

מי שהפיץ את ההודעה כנראה גם לא הבחין בין דברי חז"ל ובין דברי הרב. הרב קנייבסקי ציטט ככל הנראה את הגמרא האומרת: "בשביעית מלחמות, במוצאי שביעית בן דוד בא". הגמרא הזו מנבאת שהמשיח יגיע במוצאי שנת שמיטה, שבה עצמה יקרו מלחמות, אבל, כמובן, איש אינו יודע על איזו שנת שמיטה מדובר. גם הרב קנייבסקי אמר בכלליות שהתקופה המסוגלת לגאולה, ולא שהמשיח יבוא דווקא בסוף השנה הזו, או שהמלחמה עליה מדברים חז"ל צפויה להתרחש ממש בימים אלה.

תגיות:הרב קנייבסקישמועות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה