חדשות בעולם

נס: הפעוט בן השנתיים 'שב לחיים' לאחר שטבע בנחל הקפוא

פניסילבניה: פעוט בן שנתיים שטבע בנחל הקפוא – הוכרז כ'מת' על ידי כוחות ההצלה, לאחר שניסיונות ההחייאה שבוצעו בו, עלו בתוהו. למרבה הפלא, התעורר התינוק במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים. הרופא המטפל: מדובר בנס נוירולוגי

אא

ככל הילדים, גם גרדל מרטין - פעוט בן שנתיים בלבד, שיחק עם אחיו ליד הנחל הזורם בקרבת מקום מגוריהם – בבאפלו קריק, שבפנסילבניה. אלא שבתוך המולת המשחקים, לרוע המזל, מעד והחליק הישר אל מימי הנחל הקפואים. אחיו המודאגים שלא הצליחו למצוא אותו, מיהרו להזעיק את הוריהם לעזרה, אך בזמן הזה – שהסתכם בכ-30 דקות ארוכות וקריטיות – הוסיף גרדל להיסחף עם הזרם החזק, עד שאחד השכנים זיהה אותו והקפיץ למקום את כוחות ההצלה.

המתנדבים, שמיהרו למשות את התינוק האומלל מן המים - גילו כי אין לו דופק, ומיהרו לבצע בו פעולות החייאה שונות. בד בבד הוא הובהל למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים לילדים בעירו, כשכל אותו זמן טמפרטורת גופו עומדת על 25 מעלות שמשמעה – היפותרמיה בשלביה החמורים.

בבית החולים הוסיפו הרופאים להילחם על חייו של גרדל – חיברו אותו לאינפוזיה כדי לחמם את גופו, נתנו לו תרופות ללחץ דם, ואף חיברו אותו למכונת לב-ריאה, במטרה להעלות את הדופק שלו. כעבור שעה ו-40 דקות של ניסיונות החייאה בזה אחר זה – אירע הבלתי יאומן, וגרדל הראה סימני חיים: חום גופו התאזן, והוא התעורר עוד באותו יום, מבלי שאף נזק נוירולוגי – ישאיר חותמו עליו. כעבור חמישה ימים בלבד, שוחרר גרלד לביתו – כשהוא בריא ושלם.

"במהלך 23 שנים, לא ראיתי מקרה שבו אדם שבוצעו בו פעולות החייאה במשך שעה ו-40 דקות – חוזר למצב כזה של תפקוד נוירולוגי", כך התבטא ד"ר פראנק מאפי, מנהל מחלקת טיפול נמרץ, בבית החולים לילדים בו טופל גרדל.

הנחל הקפוא ממנו נמשה הפעוטהנחל הקפוא ממנו נמשה הפעוט

גרדל הקטן שהוגדר כ'נס נוירולוגי', בזרועות אמוגרדל הקטן שהוגדר כ'נס נוירולוגי', בזרועות אמו

גרדל מרטין - שהה בנחל הקפוא במשך חצי שעה ו'שב לחיים'גרדל מרטין - שהה בנחל הקפוא במשך חצי שעה ו'שב לחיים'

מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים: "נס שלא אירע לפעוט כל נזק נוירולוגי"מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים: "נס שלא אירע לפעוט כל נזק נוירולוגי"

תגיות:חדשותחדשות בעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה