חדשות בארץ

הקואליציה הפוטנציאלית מתחילה להשמיע דרישות

מי תהיה המפלגה השניה בגודלה בקואליציה, וכיצד יחולקו התיקים? מרבית הכוח אצל נתניהו, והמשא ומתן הבלתי רשמי כבר בעיצומו

אא

כבר בליל הבחירות, כשנודע שבנימין נתניהו עתיד לגרוף אליו את הניצחון, החלו שיחות בלתי רשמיות בנוגע להרכבת הקואליציה. ראשי המפלגות ברובן ייאלצו להתפשר, שכן המנדטים הרבים להם זכה נתניהו, משאירים אצלו את מרבית הכוח.

משה כחלון שעומד בראש מפלגת כולנו, שהפתיעה עם 10 מנדטים, צפוי להיות יו"ר המפלגה השניה בגודלה בקואליציה, אך מלבד תיק האוצר, טרם הגיש את דרישותיו. במפלגתו אומרים כי ידרשו סמכויות רחבות בנושא דיור שתחת חסות משרד השיכון, וכן במשרד התחבורה. יואב גלנט, מקום שני בכולנו, צפוי להתמנות לשר, ובמפלגה ידרשו ביטחון פנים כמו גם התחבורה.

משה כחלון (צילום: פלאש 90)משה כחלון (צילום: פלאש 90)

בראש צוות המו"מ של הבית היהודי, יעמוד שלום שלמה, היועץ הבכיר של נפתלי בנט. במפלגה הבהירו כי לא ינהלו את דרישותיהם בתקשורת, אך הם מאמינים שנתניהו יעניק פיצוי לבנט.

למפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, יש דרישות משותפות שהן סנקציות פליליות בחוק הגיוס, וכן תקציבים וקצבאות שנעלמו עם שהותם באופוזיציה. מלבד זאת, תדרוש יהדות התורה ככל הנראה את ראשות ועדת הכספים, תיק הבריאות ותפקיד סגן שר נוסף. בש"ס ידרשו ככל הנראה את תיק הפנים בשילוב מנהל מקרקעי ישראל. בש"ס רוצים גם את משרד הדתות, שם לא תהיה מערכה פשוטה מול הבית היהודי שגם רוצים את אותו מקום.

ישראל ביתנו מעדיפים להתעסק בקווי יסוד הממשלה, לפני שמתעסקים בתיקים, כך רוצה אביגדור ליברמן לקדם חוק עונש מוות למחבלים, מיטוט שלטון חמאס, והצהרת נאמנות מגיל 16.

תגיות:קואליציהממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה