"מתכבד להיות חלק מארגון הדברות"

הרב יונה מצגר, הרב הראשי לישראל, הגיע לביקור בארגון הידברות, במהלכו התכבד בקביעת מזוזה באולפן. בראיון מיוחד מספר הרב על גל התשובה, על הקשר החם עם הידברות ועל הטיסה הקרובה לחו"ל עם הרב זמיר כהן

אא
 
 
 
 
 
 
 
 
בתחילת השבוע הנוכחי כיבד בנוכחותו הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, את עובדי הידברות, והגיע כל הדרך ממשכנו בירושלים כדי להשתתף בטקס קביעת מזוזה באולפני הערוץ. הביקור הרשמי כלל את אסיפת רבני הידברות, ביניהם חברי ההנהלה הרוחנית מחסידות בעלז, וכמובן את ראש ארגון הידברות, הרב זמיר כהן.
לאחר שנשאו הרבנים דברי ברכה לעובדים, התכבד הרב מצגר בקביעת המזוזה ובסיור מודרך במשרדים. לאחר הביקור התפנה הרב לראיון קצר, במיוחד לגולשי "הידברות סופשבוע".
כרב ראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, מה דעת הרב על גל התשובה הפוקד אותנו לאחרונה?
"אני חייב לומר, בשקט ולא בכותרות, כי ההתחזקות בשנים האחרונות מאוד בולטת, עד כדי כך שקיבוצים של השומר הצעיר, שעד לא מזמן התכחשו ליהדותם, צמאים כיום ליהדות. היום, אחרי הביקור בהידברות, אפשר לראות ביתר שאת איך על ידי תקשורת נעימה ומחבקת, כמו שהידברות יודעת לעשות, ניתן להגיע לאנשים רבים. אני חושב שזה הארגון היחיד שציבור חילוני מבקש ממנו עוד ועוד".
האם הרב רואה קשר בין ההתעוררות הרוחנית ותהליך הגאולה הקרב ובא לבין המצב הביטחוני בארץ ובעולם?
"אנחנו ודאי נמצאים בתקופה של חבלי משיח ורואים לנגד עינינו את חזון הנביאים. יהודים מגיעים מכל קצוות עולם לארץ ישראל. יש לנו ממשלה, צבא, מדינה. חלום של 2,000 שנה מתגשם לנגד עינינו. אי אפשר להתכחש לכך. יחד עם זאת, טרם הגענו לגאולה השלמה, כי לצד כל זה יש עדיין טרור, פיגועים וכן הלאה. עדיין לא הגענו למצב בו איש יושב תחת גפנו ותאנתו, אך כשעם ישראל ישפר את התנהגותו ברמה הרוחנית - גם מצבו הגשמי ישתפר לטובה".
הרב מצגר מוסר מדי שבוע שיעורי פרשת שבוע (תחת השם "דרך הפרשה") המשודרים בערוץ הידברות, למרות הלו"ז הצפוף שלו כרב ראשי לישראל. על כך אומר הרב: "אני חייב לומר שאני עושה את זה למרות כל עומס העבודה, כהוקרה על מסירות הנפש של עובדי הידברות וראש הארגון, הרב זמיר כהן. לכבוד הוא לי להיות חלק מארגון הידברות".
בימים הקרובים תצא משלחת מטעם הידברות לקהילות היהודיות בברזיל ובארגנטינה, והרב יצטרף למסע. איך נולד הרעיון?
"הרעיון נולד בעקבות הקשר שנוצר ביני לבין הידברות בשיחות פרשת השבוע שאני מוסר מידי שבוע לקהל צופי הידברות. חשבנו שיהיה מעניין שרב ראשי יגיע יחד עם הרב זמיר כהן לתפוצות. אנשים אלה צופים בהידברות רק דרך האינטרנט, אם בכלל, ואינה דומה שמיעה לראיה. לכן אני חושב שחשוב להגיע דווקא למקומות כאלה, שאין עלייה גדולה מתוכם, על מנת להעביר את המסר היהודי ולתת הרגשה שאנחנו אחים".
לסיום, מה תרומתה הגדולה של הידברות בימינו אנו, לדעת הרב?
"אני חושב שבעידן שלנו, בו אנשים די מכורים למסכי המחשב והטלוויזיה, הידברות זוכה להעמיד על המסך תכנים ראויים לשידור, כאלה המקרבים לבבות ואכן ראויים לשעות של צפייה. הידברות היא מילה קולחת, שממש יוצרת חיבור והידברות אמיתית בין קצוות, דבר שהיה חסר עד כה. אני חושב שמבורכים האנשים שהגו את הרעיון, ומאחל ברכה והצלחה לאלו המיישמים אותו".

 

תגיות:הרב יונה מצגרהידברותמזוזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה