סיפורים אישיים

רב תזונאי: ראיון עם הרב יובל הכהן אשרוב

יעל בר זוהר ועדן הראל מגיעות לשמוע אותו, קבוצות מתאספות בלילה ולומדות איתו. קבלו את יובל הכהן אשרוב: רב, תזונאי, מרצה ומנהל מכללת אלימה שבישוב אור הגנוז, בראיון שיעשה לכם חשק ללמוד בלילה ולאכול ירקות

אא

הרב יובל הכהן אשרוב נולד בתל אביב של שנות החמישים המאוחרות. לפני שהפך לרב בעל שם, הוא היה פשוט יובל, סטודנט מן המניין שלמד בחוג לפיזיותרפיה באוניברסיטת תל אביב. אחר שסיים את לימודיו הרגיש כי נגע רק בצד הגשמי בתחום המרתק שנקרא רפואה, והחליט לצלול עמוק יותר. בשלב זה הוא ארז את תמצית חייו למזוודות - ויצא למסע בחו"ל. בארה"ב למד רפואה סינית במשך שלוש שנים, ובמקביל התחיל להעביר שיעורי יהדות לקהילה. 
אז איך בעצם הכל התחיל? "באחד השיעורים שלי סיפרה לי תלמידה על רב שחי בארץ, ושיש לו רעיון לפיתוח מקורי של נושא הרפואה האלטרנטיבית". תקופה לא ארוכה לאחר מכן הגיע לארץ הרב אשרוב, נפגש עם אותו רב רעיונאי - לימים רבו - והחליט שהוא ´הולך על זה´. הרב יובל הכהן אשרוב החל להפיץ ברחבי הארץ את תורתו של בעל הסולם - והעתיק את מקומו לישוב הצפוני ´אור הגנוז´, ישוב שכולו יוזמה של בעלי תשובה עם חזון גדול. מאז אותה החלטה עברו הרבה דגים בים. כיום הוא סוגר 25 שנות לימוד של תורת הסוד ו-20 שנות עבודה בתחום הרפואה הטבעית. בין הרצאותיו המרתקות ניתן לשמוע שיעורים בנושא מיסטיקה, זוגיות ואהבה, פרשת השבוע, תפילה, עבודת המידות, תיקונים רוחניים, סוד התפילה, וכמובן רפואה וקבלה. במקביל מנהל הרב אשרוב את מכללת אילמה - מכללה ללימודי רפואה משלימה ברוח היהדות.

איך עובד השילוב של "רב-תזונאי"?
"האדם תמיד מחפש את מפתח הבריאות. אנחנו פותרים סימפטומים בלי לרדת לשורש הדברים. העניין ברפואה טבעית הוא שכשמסירים את הסיבה, הגוף חוזר לתפקוד לבד. זה מאוד מזכיר את עניין הקליפות ביהדות. ממש אותם חוקים. כשאתה מסיר את הקליפות מעליך - הנשמה פורחת. ההבדל הוא שזה ברובד הרוחני, וזה ברובד האנרגטי".

איך נראה סדר היום שלך?
"תפילת שחרית בשש או שבע בבוקר, ומשם יוצא לעבוד. יש את המכללה ויש את הטיפולים. בין לבין - שיעורים והרצאות. אחרי שינה מגיע הלימוד, לפעמים בשתיים-שלוש בלילה, לפעמים בארבע לפנות בוקר. היום למשל זה היה בשלוש".

מה הרעיון של לימוד בשעות כאלה לא סטנדרטיות?
"בגדול, בלילה עדיף ללמוד סוד - וביום ללמוד פשט. חז"ל אומרים שיש סגולה גדולה בלילה, שכן אז נמשך על האדם הלומד חוט של חסד".

מפורסמים רבים מגיעים לשמוע אותך בהרצאותיך. איך אתה מסביר את התופעה?
"ראיתי דווקא הרבה מפורסמים שמפחדים שיראו אותם בהרצאות מן הסוג הזה, אבל למשל יעל בר זוהר, עדן הראל, עודד מנשה – הם מגיעים, יושבים בקהל, מקשיבים. אחרי הכל, הם אנשים פשוטים, רגילים".

איך בעצם הגעת לניהול מכללה ללימודי רפואה משלימה ברוח היהדות?
"כשפנו אלי מהישוב בהצעה להעביר שיעורים, לימדתי באותה תקופה במכללת מדיסין. הרב אמר לי שאלך ללמד שם באור הגנוז, וכך עשיתי. מה שקרה זה שנרשמו המון אנשים לשיעורים האלה, והמתחם הקטן בשולי היישוב כבר לא התאים. אז כבר התחילו להכין מבנה. זה התגלגל ונהיה בית ספר. היום המקום מונה כ-300 תלמידים".

נשמע כמו אורח חיים לא פשוט. מה נותן לך כוח לקום, לפעול ולהתרוצץ עבור הכלל, כל יום מחדש?
"אני חושב שאדם מגיע בשלב מסוים למסקנה שהוא זמני פה. צריך להועיל לחברה, לציבור, לעולם. יום שעבר ולא הועלת - אתה צריך לבכות בסופו".

ביהדות נהוג שלכל רב, גדול ככל שיהיה, יש רב מעליו. מי הרב שלך?
"הרב מרדכי שיינברגר. הוא המזכיר שלנו. מזכיר לנו איך לחיות נכון. איך להתנהג נכון. הרב, הוא כל כולו למען הזולת, וכך אני התחלתי את דרכי בעצם, מלהתבונן בו ולהפנים שלא צריך להבין את זה. צריך לעשות את זה. בפשטות. הוא הפרוז´קטור שמורה לנו: תדאג למישהו אחר, תעשה למען האחר, תוותר. הוא עושה זאת בעצמו, וזה נותן המון כוח".

הראיון עומד להסתיים. עוד רגע הרב מתפנה לשיחה הבאה בתור. שניה לפני, אני מצליחה להוציא מהרב את ששת כללי הברזל לנפש בריאה בגוף בריא.

1. לא לשבוע מהאוכל.
2. לא לאכול אוכל על אוכל. זה גורם לנזק רוחני וגשמי. אכלת? חכה שעה!
3. לא לעכב נקבים. אם יש צורך ללכת לשירותים - אין להתעכב.
4. בלי התעמלות - אין בריאות. הליכה של חצי שעה מהירה או 10 דקות שחיה יוצרות התנשפות לב-ריאה, וחשוב לעשות זאת פעם ביום לפחות.
5. 60%-80% מהתפריט שלנו צריך להיות מורכב מירקות.
6. חייבים להיזהר משני ה"ממיתים": סוכר ומלח. סוכר - הורג מהר. מלח - הורג לאט.
תגיות:הרב יובל הכהן אשרוברבנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה