מעניין

פתאום קם אדם, ומחליט לחצוב עיר בתוך מדבר

אי שם במדבריות צפון מקסיקו, עוסק אדם במלאכה מיוחדת במינה של חציבת קירות בתוך מערות הענק. מדוע ואיך זה נראה? צפו בסרטון המרתק, וגלו

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

עדיין לא ברור אם מדובר בתחביב, מקצוע חדש שבכוונתו לאמץ, או שמא גחמה (לא כל כך חולפת) - שהביאו את רוב פולט, אדם רגיל מן היישוב, לחצוב במערות הממוקמות במדבריות הגבוהות של צפון מקסיקו - עשייה שהוא דבק בה באובססיביות, מזה למעלה מ-25 שנה. 

לכתחילה, אין מי שלא מרים גבה ותמה, מה כל כך מיוחד בזה? אלא שזה בדיוק העניין. לא מדובר ב'עוד' חציבה סתמית בניסיון למצוא זהב, כי אם ביצירת אמנות נדירה ומיוחדת במינה, הכוללת בתי מגורים (!) עם מים זורמים בברז, ושטיחים מודרניים בתוך חללי הענק הללו. זאת ועוד, באחדות מהמערות שחצב ועיצב, שולבו אלמנטים מהעולם המודרני כגון רצפת פרקט, אריחי קרמיקה, מראות ושטיחים - שלא רק משווים למערה מראה של בית מלון יוקרתי וייחודי, אלא אף מזכים את פולט בפרנסה די טובה (לא חשבתם ש-25 שנות עבודה קשה עולים בחינם, נכון?)

מדובר ביצירה הנותנת דרור לכישורי הסיתות והאדריכלות של פולט, שכנראה לא מצאו להן ביטוי בדרך הנורמטיבית. עם זאת, לטענתו של פולט לא מדובר באובססיה. "כשאתה עושה משהו שאתה אוהב ונמשך אליו, אתה רוצה לעשות אותו כל הזמן", הוא מדגיש בריאיון שנעשה עמו.

מדהים לציין שפולט מעולם לא למד אדריכלות, אין לו תואר בהנדסה והוא מעולם לא קיבל הכשרה מוקדמת כלשהי לצורך בניית המבנים עוצרי הנשימה שלו. נדיר למצוא, אך לא בלתי אפשרי. לדברי פולט, הוא רואה עצמו כ'קוסם' שבכוחו לחולל נפלאות בתוך חלל ריק, ולשמח בכך את הבריות.

פרחי ענק, לבבות, שילוב של גוונים שונים ועצים דמיוניים המתנשאים לרום - מראה מפעים לכל הדעות, זה רק חלק מזערי ממה שאתם צפויים לראות בסרטון זה.  מוכנים? הדקו את החגורות וצאו איתנו למסע מרתק בין עולמות של יצירה, אהבה וסובלנות (שבסוף תמיד משתלמת):

 

תגיות:רץ ברשתמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה