חדשות בארץ

הרשות הפלסטינית מבצעת מעצרים במטרה למנוע פיגועים

עשרות פעילי חמאס שתכננו פיגועים נעצרו ביממה האחרונה. האם מדובר באיתות לישראל על שינוי מדיניות?

אא

מבצע ביטחוני רחב היקף מתנהל בימים האחרונים, מאחוריו עומד יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בשל חשש להתלקחות השטח וכוונה להוציא פיגוע משמעותי מהגדה, מטרתו המרכזית של המבצע היא להרגיע את השטח.
במהלך הלילה האחרון התנהל גל מעצרים נרחב על ידי הרשות הפלסטינית, של עשרות פעילי חמאס שתכננו להוציא לפועל פיגועים בשבוע הקרוב. בין העצורים אסירים משוחררים, אנשי תקשורת ואנשי אקדמיה. גורם ביטחוני אמר ל״מעריב־השבוע״: ״ניתן לראות את הלחץ הגדול המופעל על אנשיו של אבו מאזן בשטח, במטרה להרגיע את הרחוב לאחר תקופה ארוכה מאוד של הסתה״.

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)

האם יש קשר בין פעולות הרשות לבין העובדה שבישראל יתקיימו בחירות בעוד קצת יותר משבוע? באופן פומבי אבו מאזן מצהיר כי הבחירות אינן מעניינות אותו,  אך למעשה ישנם גורמים התולים את המבצע בכך שההנהגה הפלסטינית בונה על שינוי פוליטי בישראל. התקווה של הרשות היא שאחרי הבחירות ישראל תפסיק למנוע את הזרמת כספי המסים שעצרה.

דובר חמאס בחו"ל, חוסאם בדראן, אומר כי גל המעצרים שהתרחש ביממה האחרונה על ידי הרשות, בקרב אנשי חמאס בגדה, מוכיח שיש תיאום ביטחוני למרות הודעת אש"ף. לדבריו, המעצרים נועדו לאותת לישראל שמנגנוני הרשות עושים את הנדרש מהם.

תגיות:חמאספיגועיםאבו מאזן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה