חדשות בארץ

קירוב לבבות: רבניות למען אמהות חללי "צוק איתן"

הן רחוקות זו מזו מבחינה אידיאולוגית, אך דווקא ביום הכי שמח בשנה, רצו להראות את האחדות והאהבה. משלוחי מנות מאמא לאמא, נשות הרבנים בציבור החרדי, לאמהות החיילים שנפלו ב"צוק איתן". מחווה מרגשת

אא

שורה ארוכה של רבניות ונשים משפיעות ביותר בציבור החרדי, ביניהן הרבנית לאה קולדצקי, בתו של הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א, אשת האדמו"ר מגור, נשות הרבנים הראשיים, נרתמו במיזם מרגש למען משפחות חללי צה"ל מזמן "צוק איתן", ושלחו 67 משלוחי מנות בצירוף מכתבי ניחומים מרגשים, ובהם גם תפילות שכתבו.

מבצע "אמא לאמא" נולד בחסות ארגון "איילת השחר", שפועל לחיבור בין מגזרים. הרב שלמה רענן שעומד בראש הארגון, ציין בכתבה שפורסמה ב ynet כי המבצע נולד מתוך תחושת אחדות גורל וקרבה, ודווקא בחג השמח של השנה. "רצינו שהמשפחות יידעו שהבנים שלהם זכורים אצל כולנו, ובמיוחד ביום הזה".

בנותיו של המקובל הבבא סאלי אף הן השתתפו במיזם, כמו אשת הרב אורי זוהר, אשת רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', ונשות אדמו"רים רבים כמו סלונים, צאנז, ואפילו מהחצר הקיצונית ביותר "תולדות אברהם יצחק".

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

"יש פה אמירה מאוד חזקה ושותפות גורל אמיתית, גם כלפי הציבור החילוני - אך גם כלפי המגזר החרדי. אמירה שרוצים לחבק. רוצים להיות חלק. המשותף בינינו רחב מהשונה". אומרת ריקי סיטון, מנהלת פרויקט "חברותא, לימוד תורה טלפוני משותף לנשים חילוניות וחרדיות". היא חשבה בהתחלה שמדובר ברעיון משוגע שממש לא יצליח, והופתעה מההיענות המדהימה והמהירה לדבר.

יו"ר הארגון ציין כי היא נועדה "לקיים דווקא עם האימהות השכולות את מאמר הכתוב במגילה: 'לך כנוס את כל היהודים', במצוותה של אסתר המלכה. לכן המבצע היה 'מאמא לאמא'. יש דברים שרק אמהות יודעות להביע".  

תגיות:צוק איתןקירוב לבבותהרבנית לאה קולדצקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה