חדשות בארץ

עורך רשת "אל ערבייה": ביבי עושה זאת נכון

העיתונים באמריקה חלוקים בדעותיהם על השפעת נאום נתניהו. עורך רשת "אל ערבייה" חושב שאובמה מתנהל באופן מסוכן – בניגוד לנתניהו

אא

העיתונים הגדולים של ארצות הברית חלוקים לגבי אופי הנאום שנשא ראש הממשלה, בנימין נתניהו בקונגרס. ה"ניו יורק טיימס", בעל הנטייה השמאלית, כינה את הנאום "בלתי-משכנע", וכך נכתב בטור המערכת: "נתניהו לא הציע שום דבר חדש, מה שהבהיר כי הופעתו נועדה כל כולה לצייר אותו כמנהיג קשוח לקראת הבחירות בישראל". הם כינו את דרישתו בנוגע לאיראן, "חלולה": "נתניהו בבירור לא רוצה כל משא ומתן, והוא נכשל בניסיון להציע אלטרנטיבה הגיונית שיכולה לעצור את תכנית הגרעין האיראנית".

ה"וושינגטון פוסט", בעל הקו המרכזי יותר, פרסם מאמר מערכת תחת הכותרת "הבית הלבן צריך להשיב לטענותיו של נתניהו". אומנם לא הצדיקו את טענות נתניהו באופן גורף, וגם לא הראו כי הם מקבלים אותם, אולם המאמר קרא לנשיא אובמה ולבית הלבן להשיב להן בצורה מסודרת ועניינית, במקום להתקיף את נתניהו.

נאום נתניהו בקונגרס, אתמול (צילום: פלאש 90)נאום נתניהו בקונגרס, אתמול (צילום: פלאש 90)

ההערכה היא כי הטיעון המרכזי בתשובת אמריקה לנאום נתניהו יהיה פשוט: האלטרנטיבה היחידה להסכם המתגבש בימים אלה עם איראן היא מלחמה. רוב הציבור האמריקני, ובעיקר מצביעי הדמוקרטים, לא רוצים מלחמה נוספת במזרח התיכון אחרי הכישלונות בעיראק ובאפגניסטן. עם הטיעון הזה יהיה קשה להתווכח.

מנגד, פייסל ג'יי. עבאס, העורך הראשי של רשת "אל-ערבייה" באנגלית, כתב טור דעה בו תקף את מדיניות אובמה בנושא איראן, ואמר כי בכל הנוגע לסוגיית הגרעין, "ביבי עשה זאת נכון".

"האבסורד הוא שלמרות שזה (האיום האיראני) יכול לקרב בין ערבים ליהודים (משום שהוא מאיים על כולם), הגורם היחיד שלא מכיר בסיטואציה המסוכנת הוא הנשיא אובמה, שנודע לשמצה כחברו לעט של המנהיג העליון של משטר הטרור הגדול בעולם: האייתולה עלי חמינאי".

הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין, שהיה בעבר מועמד לנשיאות, תקף את הנשיא ברק אובמה בעקבות נאום ראש הממשלה נתניהו בקונגרס. "עכשיו אנו מבינים למה אובמה וחבורתו לא רצו שביבי ינאם בפני הקונגרס", כתב מקיין בחשבון הטוויטר שלו.

תגיות:ביבי נתניהונאוםאירן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה