חדשות בארץ

תושבי הקיבוץ נחרדו: בשר עם צלב קרס

הטבח פתח את קרטון הבשר שהגיע מברזיל ונחרד: מולו ניצבה שקית בשר מרוססת בצלב קרס. אפילו התושבים הרחוקים ביותר מסממן של יהדות - נחרדו מהמראה

אא

המחזה הבא החריד אפילו את יושבי הקיבוץ הרחוקים מאוד מכל סממן דתי כלשהו. הם הגיעו לסעוד את ארוחתם במטבח, כהרגלם, ונכחו לראות את הטבח עומד מזועזע כולו. על נתחי הבשר שמולו הופיע ריסוס בצורת צלב קרס, שרוסס ככל הנראה, בדי אחד העובדים במפעל הבשר. כיצד לא נמצא הדבר בבדיקה של הרבנות? טרם התקבלה תשובה.

זה קרה באחד מהקיבוצים בארץ. כהרגלם, מקבלים הם בשר מחברה מקומית שמייבאת את הבשר מברזיל, ומקבל בישראל הכשר של הרבנות הראשית. הכתובת המזעזעת, כך משערים, רוססה עוד במפעל, אך היתה אמורה להתגלות בבדיקה שעובר הבשר בהגיעו לארץ.

הסיפור הגיע אל כתב רדיו "אמצע הדרך", ציון רצון, שסיפר את הסיפור להידברות: "אל מטבח הקיבוץ הגיעו די הרבה קרטונים שהכילו בשר - מחברה המייבאת בשרים מחו"ל. במקרה הזה הקרטונים הגיעו מברזיל. בארץ הם אמורים לקבל את ההכשר של הרבנות. ברגע שהטבח פתח את אחד הקרטונים הוא הזדעזע: מולו ניצבו נתחי בשר רבים כשהם מרוססים על ידי דיו - בצורת צלבי קרס. וזה לא היה נתח אחד, אלו היו נתחי בשר רבים. מחזה קשה".

בשר מרוסס (באדיבות ציון רצון)בשר מרוסס (באדיבות ציון רצון)

אומנם מדובר בקיבוץ שבו כולם חילונים, אומר רצון, והקשר ביניהם לבין הדת רחוק במרחקים ניכרים, "אבל אפילו הם הזדעזעו מהמראה הזה", הוא אומר ומוסיף: "מתוקף תפקידי אני נתקל לא מעט בסיפורים בעייתיים מבחינת כשרות, וזה פשוט מפחיד. חייבים לשים לב לבשר שאנחנו קונים והיכן. אי אפשר לדעת היום מה אוכלים".

בשמו ובשם תושבי הקיבוץ, פנה רצון לכל מי שרק היה אפשר והתריע: "חייבים להיזהר עם כל הכשרויות בבשרים - ולבדוק טוב לפני הקנייה, בכדי שלא נגיע לידי מקרים כאלה בעתיד. ולא מדובר רק על אנשים שמקפידים על כשרות, אלא על כל אדם שרוצה לדעת מה טיב ומקור הבשר שהוא מכניס לגופו".

ברבנות הראשית לא הכירו את המקרה לפרטיו, אך נמסר כי תיערך בדיקה מקיפה.

תגיות:בשרצלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה