השואה

מזעזע: ספרו של היטלר צפוי לחזור למדפים בגרמניה

למרות התנגדות גורמים שונים בגרמניה - צפוי ספרו הידוע לשמצה של היטלר ימ"ש 'מיין קאמפף' - שרוב עותקיו הושמדו, לשוב אל המדפים. בראש הדרישה לספר: צוות אנשי אקדמיה

אא

בימים אלו, בהם מתלבה מדי יום מגמת האנטישמיות העולמית - נדמה שאין תזמון גרוע יותר להתבשר אודות הדפסתו המחודשת של ה'מיין קאמפף' - ספרו שטוף השנאה של היטלר ימ"ש, שעל פי משנתו ההרסנית נרצחו באכזריות אין-קץ שישה מיליונים מבני עמנו.

מדוע דווקא עכשיו? מסתבר שהאיסור על הנפקתו החוזרת של הספר צפוי לפוג בחודש דצמבר השנה – עובדה שהביאה לא מעט גורמים להתעניין בהליך ההדפסה המחודש שלו – זאת למורת רוחם של מבקרים רבים, שהביעו התנגדותם הנחרצת למהלך שכזה.

אחד הגורמים המתנגדים הוא לוי סלומון, דובר הפורום היהודי לדמוקרטיה וסיכול האנטישמיות בברלין. "אני לגמרי נגד פרסום 'מיין קאמפף', אפילו עם ביאורים. האם אתה יכול להוסיף על הערות השטן? להוסיף הערות לאדם כמו היטלר? הספר הזה הוא מחוץ להיגיון אנושי", התבטא סלומון.

אדולף היטלר (צילום: פלאש 90)אדולף היטלר (צילום: פלאש 90)

אמנם רוב עותקיו הישנים של הספר כבר אינם קיימים, אולם לא מן הנמנע שאחדים מהם עודם מסתובבים בעולם ומונגשים לרכישה באתרים מקוונים שונים. כעת, לקראת פקיעת תוקף זכויות היוצרים, צפויה המהדורה החדשה של הספר לראות אור כבר בתחילת השנה הבאה. לטענת אנשי האקדמיה האחראיים על צעד זה, מדובר ב'כלי אקדמי חיוני' שבהיותו מבואר, יתרום להבנת הליכים היסטוריים שונים.

חרף האופוזיציה הגדולה שקמה, מצד גורמים יהודיים וביניהם לא מעט ניצולי שואה, המכון האקדמי האחראי על הוצאת המהדורה המחודשת, החליט לדבוק בהחלטתו ולהמשיך קדימה עם תכניות ההדפסה העתידית. "אני מבין כמה לא נוח זה ודאי מרגיש, כשספר שמילא תפקיד כה דרמטי – נעשה זמין שוב", אמר מגנוס ברכטן, מנהל המכון האקדמי האחראי על הוצאת המהדורה החדשה. "עם זאת, אני חושב שפרסום הספר עם ההערות המתאימות, ימנע מאירועים טראומתיים כמו השואה, להתרחש שוב".

תגיות:היטלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה