מעניין

ארה"ב: תוכנית ריאליטי חדשה תשגר 40 אנשים למסע חד כיווני למאדים

40 אנשים בלבד, מתוך אלפים שכבר נרשמו – יהיו הזוכים (ספק אם מאושרים) בטיסת כיוון אחד למאדים, במסגרת פרויקט מהפכני ויוקרתי שיצולם בתוכנית ריאליטי. הנבחרים יצטרכו לעבור תקופת הכשרה בת 10 שנים, במהלכה ילמדו כיצד ליישב את המאדים וכיצד להתכונן נפשית לעזוב את חייהם בכדור הארץ. מסעיר

אא

עדיין לא ברור מה מביא יזם לחשוב על רעיון כה מהפכני, כמו זה שנתוודע אליו בכתבה הבאה – 40 אנשים שישוגרו במסע חד כיווני למאדים, ללא אפשרות לחזור חזרה לכדור הארץ? מי בכלל יצטרף לפרויקט שכזה? אז זהו, תאמינו או לא ועד כמה שזה אולי נשמע מטורף – כבר למעלה מ-200,000 אנשים הגישו את מועמדותם והביעו את רצונם העז להשתתף בפרויקט, אולם מתוכם ייבחרו 40 אנשים בלבד.

"מי שנזקק לשמוע את ציוץ הציפורים בבוקר או לחוש את הרוח המתבדרת על שיערו,  לעולם לא יוכל להצטרף לפרויקט שלנו ולהיות חלק מהמשימה ליישוב המאדים", אומר באס לנדסדרופ – יזם הולנדי הנחשב למוח העומד מאחורי הפרויקט והאחראי על הוצאתו לפועל, "הדרישות שלנו הן מאוד שונות מכל דרישות נורמליות שאדם צריך למלא כאשר הוא מתקבל לפרויקט כזה או אחר, פה בכדור הארץ – מכיוון שהאנשים האלו הולכים להישאר שם למשך שארית ימיהם". 

באס לנדסדרופ, יזם הפרויקטבאס לנדסדרופ, יזם הפרויקט

לדברי לנדסדרופ, הוא היה בטוח שלהוציא פרויקט כזה לפועל ייקח כמה עשורים טובים, אך משנמצא ארגון שהתחייב להוציא את התוכנית לפועל תוך 10 שנים - המהלך הואץ, טפסי ההרשמה הופצו בפלטפורמות שונות ברחבי העולם, וכל שנותר כעת הוא לאתר את המועמדים הפוטנציאליים ביותר ולהתחיל בהכשרתם.

מדובר בפרויקט שישגר 40 אנשים בטיסה בכיוון אחד למאדים כדי להקים יישוב אנושי ולבחון את יכולת ההסתגלות של בני האדם, בחיים על כוכב אחר.

בתהליך האימון שלהם, שלמעשה יתחיל בחודשים הקרובים, ילמדו הנבחרים טכניקות הישרדות כגון גידול מזון טבעי, איך לתקן דברים שנשברים, איך לטפל בעצמם כשהם נזקקים לטיפול רפואי, ועוד.

'מארס 1' - שמו של הפרויקט החד כיווני למאדים'מארס 1' - שמו של הפרויקט החד כיווני למאדים

מכיוון שטרם נמצאה הטכנולוגיה המתאימה לכך, הדבר היחידי שלא יוכלו הנבחרים לעשות הוא - לחזור בחזרה לכדור הארץ ולשגרת חייהם ה'אנושית'. בעוד אנשים רבים מתייחסים לפרויקט כ'התאבדות חברתית' - מאות אנשים כבר מילאו את טפסי ההרשמה באתר הפרויקט. "זה מאוד משעשע לקרוא את הסיבות של אנשים לשאלה 'מדוע אתם רוצים לעזוב את כדור הארץ'", מספר לנדסדרופ. 

הדמיית בתיהם החדשים של המתיישבים העתידיים במאדיםהדמיית בתיהם החדשים של המתיישבים העתידיים במאדים

כך ייראו חדרי השינה והאירוחכך ייראו חדרי השינה והאירוח

"זה לא מפני שאני לא אוהב את החיים על כדור הארץ", כתב וים דיקשהורן בן ה-20 שהגיש את מועמדותו לפרויקט, "נרשמתי משום שזה מרגש אותי להתחיל חברה חדשה וחיים מסוג אחר, בכוכב חדש. התגובות של הוריי היו חלוקות: אבי אמר שהוא מבין את יצר הסקרנות שלי אבל אמי לעומת זאת, קצת כעסה שמילאתי את הטופס. 'אתה חי רק פעם אחת בעולם הזה, אז למה שלא תחיה חיים מלאים כמו שחיו כולם כאן לפניך', כך אמרה לי".

האימון למשימה הייחודית ייארך 10 שנים, ויצולם כחלק מתכנית ריאליטי שתתעד את חיי האסטרונאוטים בטרם שיגורם. החללית הראשונה, עם צוות בן ארבעת האנשים הראשונים, צפויה לנחות על אדמת המאדים בשנת 2025. לאחר מכן, בכל שנתיים יצא צוות נוסף בן ארבעה אנשים.

"הפרויקט הזה בעבורי הוא ממש בבחינת 'לשנות את העולם'", מסכם לנדסדרופ ומוסיף, "תארו לעצמכם שבזמן שאתם חיים כאן, יהיו חיים אנושיים על המאדים. זה בלתי נתפש ומרגש כאחד".

בתקופת ההכשרה ילמדו המתיישבים כיצד לגדל את המזון שלהם בעצמםבתקופת ההכשרה ילמדו המתיישבים כיצד לגדל את המזון שלהם בעצמם

תגיות:רץ ברשתמענייןמאדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה