חדשות בעולם

נושא נאום אנטישמי ארגן אירוע הזדהות עם יהודים בנורבגיה

חברי הקהילה היהודית בנורבגיה אינם מקבלים את מחוות הטבעת האנושית סביב בית הכנסת באוסלו, לאחר שנודע שמארגן בולט של האירוע – נשא נאום שכותרתו: "מדוע אני שונא יהודים"

אא

מה שהתחיל כמחווה שנראית מעודדת הזדהות עם היהודים בנורבגיה, הסתיים עם טעם מר בפה, לפחות של בני הקהילה המקומית – שחשו חוסר נוחות בולטת.

במוצאי השבת האחרונה, הקיפו אלף חברי קהילה מוסלמית נורבגית, את בית הכנסת באוסלו, בטבעת אנושית כאות הזדהות עם חברי הקהילה היהודית, לאור גילויי האנטישמיות הרבים שהולכים וגוברים בתקופה האחרונה ברחבי העולם.

לכאורה מדובר במחווה מרגשת, אלא שזמן קצר לאחר מכן התברר כי אחד המארגנים הבולטים של האירוע, עלי צ'ישטי, נשא בעבר נאום אנטישמי במיוחד, בו האשים את היהודים באחריות לפיגועי ה 11 בספטמבר בארצות הברית, וטען כי פיגוע התאומים הוא "קונספירציה יהודית".

בחודש מרץ 2008, נשא צ'ישטי, 30, מבין הפעילים המוכרים בקהילה המוסלמית בנורבגיה, נאום במהלך כנס באוסלו, תחת הכותרת "מדוע אני שונא יהודים".

היהודים מאחורי אסון התאומים (צילום: פלאש 90)היהודים מאחורי אסון התאומים (צילום: פלאש 90)

"היהודים הם אלו שתכננו את הפיגוע בבנייני התאומים בניו יורק. היו כמה אלפי יהודים שלא הגיעו לעבודה באותו יום במרכז הסחר העולמי. ומדוע היו יותר יהודים במומבאי כאשר מחבלים פקיסטניים תקפו במקום? יהודים הם קבוצה קטנה, אבל כולם יודעים שיש להם הרבה מאוד כוח" אמר צ'ישטי באותו נאום.

בראיון לעיתון נורבגי אמר צ'ישטי לקראת יוזמת הטבעת האנושית המוסלמית, כי אותו נאום היה "אנטישמי ובלתי מתקבל על הדעת". צ'ישטי טוען כי דעותיו השתנו מאז וכי דבריו נאמרו מתוך כעס רב, ולא מתוך אמת פנימית, אך הוסיף: "אני לא אוהב אנשים שתומכים בכוח כובש אשר ספג גינויים במספר החלטות של האו"ם".

חברים בקהילה היהודית בנורבגיה מרגישים שמישהו מנסה לעשות ספין על חשבונם. אריק ארגמן, חבר בקהילה, אמר לסוכנות הידיעות JTA: "מעורבותו של צ'ישטי מכתימה את האירוע שהתקיים במוצאי שבת. זה מרגיש כעת כמו ספין על חשבון הגב שלנו, יותר מאשר מחווה אמיתית של רצון טוב".

תגיות:נאום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה