חדשות בארץ

בריאות צחה כשלג – היערכות בתי חולים בירושלים

האם דרכי הגישה יהיו פתוחים? מתי מומלץ להגיע למיון או לחדר לידה, וכיצד יתמודדו עם מטופלים בעלי צרכים מיוחדים? בתי החולים בכוננות שיא לקראת הסופה הצפויה

אא

הלבן השולט תמיד בבית החולים פורץ החוצה, ירושלים מתעטפת גם היא בצבע הנקי הזה, שגורם לדאגה רבה בקרב הציבור, איך מגיעים לבית החולים, מה קורה? בדיקות? מיון ?חדר יולדות?

בבית החולים שערי צדק נערכים בכוננות מוגברת לקראת השלג הצפוי. כדי להעניק לציבור הרחב מענה רפואי הולם.

דוברת בית החולים שוהם רוביו מרגיעה ואומרת, כי מצבת העובדים תפעל ללא דופי, ובתגבור של משמרות 12  שכן קיים מערך הסעות חירום להביא את כל העובדים אל בית החולים וממנו. "פרסנו צירי איסוף ופיזור והוספנו צירים נוספים".

לבית החולים גויסו רכבים עם שרשראות לשלג ומתנדבים עם רכבים ארבע על ארבע. לדבריה, צוות רפואי סיעודי ממוקם בבית החולים.

חולים אשר יגיעו לבית החולים ימצאו התנהלות זהה לחלוטין לימות שגרה בלי לדאוג לכשלים או תקלות. במלאי בית החולים נערכו מכל הבחינות: אוכל, סולר, כביסה. וגם ערכות רפואיות לימות השלג.

צוות בית החולים נערך להעניק מענה הולם גם ליולדות שנבצר מהן להשתחרר בעקבות הסערה.

חולים או מטופלים שהגיעו לחדר מיון ומצאו את עצמם בלי יכולת לשוב הביתה, בית החולים יקלוט גם אותם עד אשר יצליחו לשוב הביתה בשלום.

מיקומו המרכזי של בית החולים מהווה יתרון גדול בדרכי גישה נוחות, הנגיש לכלל תושבי העיר. הדרכים כאמור יפונו על ידי הרשויות, ובית החולים יהיה פתוח לקליטת הציבור הרחב.

שלג - רחבת המיון כיכר בן גוריוןשלג - רחבת המיון כיכר בן גוריון

שלג בהדסה 2015, עין כרםשלג בהדסה 2015, עין כרם

אף שהמרפאות נערכות לעבוד במתכונת רגילה ולהעניק את מיטב השירות הרפואי המסורתי של שערי צדק, ממליצה דוברת בית החולים שוהם רוביו להתקשר בטרם ההגעה לבדיקות שנקבעו מראש.

שערי צדק הקים 'מטה שלג' מיוחד שהכין תכנית פעולה. המטה יאויש החל מהבוקר בשעה 10:00 טלפונים: 02-6555423, 02-6555773, 02-6555072.

גם בתי החולים של הדסה ערוכים לקראת מזג אויר קיצוני בירושלים וסביבותיה לרבות היערמות שלג למספר ימים. "בתי החולים בעין כרם ובהר הצופים ימשיכו לתפקד כסדרם לאורך הימים הקרובים ויהיו ערוכים לקליטת כל חולה שיזדקק לשירותיהם" מבהירה לציבור פרופ' תמר פרץ, מ'מ מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה. "לאחר שקיימנו דיונים עם גורמי העירייה והמשטרה, סיכמנו על שמירת דרכי הגישה בצירים המובילים, במפלסות ופיזור מלח - וסיוע בכל צורך נוסף בשיתוף פעולה מלא. מערך הרופאים, צוותי הסיעוד וכל שאר בעלי התפקידים החיוניים להמשך פעילות תקינה של בית החולים יפעילו את חדרי המיון והמחלקות השונות, לכולם אפשרויות הגעה אל בתי החולים".

פרופ' בנימין ראובינוף, מנהל מחלקת נשים ויולדות בהדסה עין כרם, קורא לנשים בהריון מתקדם הצריכות ללדת במהלך ימי הסופה - לא להתמהמה. "חווינו בימי סופות שלג מקרים בהם נשים חשבו שהלידה שהעדיפו מסיבות כאלה ואחרות לא לצאת לדרכים, ובסופו של דבר הדרך, שנעשית ארוכה ומורכבת יותר בעתות שלג- הייתה להן למכשול והן ילדו בדרכים. היעזרו בכוחות הפינוי והחילוץ ומהרו אל בית החולים. אנו ערוכים לקליטת יולדות גם אם יערם השלג למספר ימים".

טלפון לבירורים במהלך ימי הסופה: עין כרם - 02-677111, הר הצופים – 02-5844111

תגיות:מזג אוירשלג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה