חדשות בעולם

האם אשת ראש ממשלת צרפת משפיעה על יחסיו כלפי יהודים?

שר החוץ לשעבר של צרפת תוקף את מנואל ואלס, ראש הממשלה הצרפתי, בשל יחסו המועדף ליהודים. הסיבה, לדבריו: השפעתה של אשתו היהודיה

אא

"ואלס אינו כוס התה שלי", אמר שר החוץ לשעבר של צרפת, רולאן דומא. אמש (שני) האשים דומא  את ראש הממשלה הצרפתי, מנואל ואלס, ביחסים מועדפים כלפי יהודים, ותלה זאת בשל השפעה מבית. בכך התכוון לרמוז לאשתו היהודיה של ואלס, הכנרת אן גרבואן.

את הדברים אמר דומא בראיון לערוץ הטלוויזיה BFMTV. הוא הוסיף כי בעבר תקף אותו ואלס בשל עמדתו התומכת בפלסטינית ומתנגדת לישראל.

"כולם יודעים שהוא נשוי למישהי בעלת השפעה עליו", הוסיף דומא. "יש לו בריתות אישיות והמשמעות היא שיש לו דעות קדומות".

ואלס אכן ידוע ביחסו הנדיב כלפי היהודים. גם במתקפת הטרור שהתרחשה לאחרונה בצרפת, הוא זכה לגל אהדה מצד הקהילות היהודיות בארצו, שכן הביע גינויים כנים וצער אמיתי על המעשים האנטישמים הקיצוניים האלימים שהתרחשו נגד יהודי צרפת. גם לאחר הפיגוע בבית הכנסת בדנמרק, הזכיר ואלס כי ינקוט ביד קשה כלפי אנטישמיות, וקרא ליהודי צרפת להישאר בארצם.

הראיון המדובר ספג ביקורת חריפה ועורר סערה ציבורית ברחוב ובהנהגה הצרפתית. פוליטיקאים רבים פרסמו הודעות גינוי לדברי דומא, כולל המפלגה הסוציאליסטית שפרסמה הצהרה שאומרת: "התבטאויותיו של דומא בלתי ראויות מפי סוציאליסט שזכה לכבוד מטעם הרפובליקה".

ואלס מצדו מבחר להגיב בשתיקה. "דומא בעל עבר מוכר והתבטאויותיו לא עשו כבוד לרפובליקה במשך תקופה ארוכה.

תגיות:צרפתמנואל וואלס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה