חדשות בעולם

התקפה אנטישמית בדנמרק: מאבטח יהודי נהרג

במהלך אירוע בת מצווה בבית כנסת בעיר, ירה אדם לעבר המאבטח והרג אותו: "לא רוצים לחשוב מה היה קורה לו נכנס לבית הכנסת"

אא

לילה אחד, שני פיגועים. מספר שעות לאחר שהתרחש פיגוע בבית קפה בקופנהגן, בירת דנמרק, שם נהרג אדם אחד ונפצעו שלושה שוטרים, נהרג מאבטח יהודי שאבטח בית כנסת בעיר, בו התקיימה בת מצווה באותה שעה. האירוע התרחש הלילה, בין מוצאי שבת ליום ראשון. שני שוטרים נפצעו מחוץ לבית הכנסת. היורה, כך דיווחה המשטרה, נמלט רגלית מהמקום. רוב אורחי האירוע כבר עזבו את המקום קודם הירי.
במשטרה עדיין לא יודעים להגיד האם יש קשר בין המקרים, או שמא מדובר בשני אירועים שונים לחלוטין. המאבטח היהודי עבר הכשרה מטעם הקהילה, בעקבות מקרי האנטישמיות שהלכו וגברו, והוא נהרג בעת מילוי תפקידו. הקהילה היהודית בדנמרק מונה כחמשת אלפים איש, והחיים היו נינוחים באופן יחסי, עד לפיגועים האחרונים בצרפת, אז עלתה רמת הכוננות גם בדנמרק, והדרישה לאבטחה גברה. אולם גם עכשיו, לאחר האירוע הקשה, חוששים בקהילה היהודית, ודואגים לשלומם.

המחבל מהפיגוע בבית קפה (צילום: המשטרה המקומית)המחבל מהפיגוע בבית קפה (צילום: המשטרה המקומית)

משטרת קופנהגן הנחתה את כל התושבים להישאר בבתיהם, ואסרה על תנועת רחוב. כלי רכב שהיו בדרכים, נעצרו במחסומים ונבדקו בזה אחר זה. הבוקר (ראשון) נורה אדם חשוב בתחנת רכבת בעיר.

במשטרה סבורים כי האיש שנורא בתחנת 'נורפורט', עומד מאחורי שני הפיגועים. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי האיש פעל באופן יחידני, ולא היו לו שותפים לביצוע הפיגועים.

מיכאל גלוואן, יו"ר מועצת הביטחון היהודית הנורדית, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית שהצעיר שנורה למוות מחוץ לבית הכנסת אבטח את הגישה למקום. "אנחנו עדיין לא יודעים דבר, מוקדם מדי לדעת, אבל זה העתק של מה שקרה בפריז", אמר גלוואן בהתייחסו למתקפת הטרור במשרדי העיתון הסאטירי "שארלי הבדו" ובמרכול היהודי "היפר כשר" בחודש ינואר האחרון.

"אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הרוצח היה נכנס לתוך בית הכנסת", אמר יו"ר הקהילה היהודית בדנמרק דן רוזנברג אסמוסן בראיון לערוץ החדשות המקומי TV2 .

תגיות:דנמרקפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה