חדשות בעולם

הפתעת הכלכלה העולמית: השקל מהווה מקלט בטוח יותר מאג"ח אמריקאיות

בטור מפורט של עיתונאי כלכלי בריטי, הוא מסביר מדוע הפרנק השוויצרי ואגרות החוב של ארה"ב, כבר אינן גן העדן הבטוח של הכלכלה. השקל, לעומתם, דווקא נחשב לבטוח ויציב

אא

שנים רבות היו המקלטים הבטוחים בכלכלה העולמית, הפרנק השוויצרי, אגרות חוב ממשלתיות של ארה"ב, והזהב. בטור מיוחד באתר מרקט ווטש (Marketwatch.com - מבית הוול סטריט ג'ורנל) כותב העיתונאי והסופר הכלכלי, מתיו לין, כי באותה מידה של וודאות ניתן לומר היום שהמקלטים הבטוחים האמורים - "כבר לא באמת כל כך בטוחים".

לאחרונה מתמודדת הכלכלה העולמית עם סיטואציה רגישה בכמה חזיתות במקביל - בין היתר מול סיכון להידרדרות יחסי יוון ו/או אוקראינה מול אירופה, וכן אי וודאות בשוק הנפט. על פי המסורת הידועה, ככל שרמת הסיכון תעלה, כך יעבירו המשקיעים את כספם לנכסי מקלט בטוח.

כעת מנתח לין, הבריטי, את האופן שבו הפרנק השוויצרי, הזהב ואגרות החוב האמריקאיות איבדו את מעמדם כמקלטים בטוחים. "השוק פתוח לגמרי לכמה מקלטים חדשים", הוא כותב, ואף ממליץ: "העיפו מבט על הזלוטי הפולני, על השקל הישראלי ועל הדולר הסינגפורי", הוא כותב.

"מדינת היי-טק קטנה, שמרנית מבחינה פיננסית, הפועלת באופן עצמאי ביותר - במידה רבה ישראל היא הגרסה המעודכנת והמלהיבה יותר של שוויץ".

"במבט לאחור, השקל הצליח לאורך שנים לעמוד מול האיומים הבטחוניים - אם ישראל היתה בדרך להימחק מהמפה זה כבר היה קורה מזמן", מפרט לין.

תגיות:כלכלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה