חדשות בארץ

גל פיטורים נוסף בדרום: עובדי "תרכובות הברום" שובתים

אזור ללא אלטרנטיבת תעסוקה, ומאות עובדים ללא משכורת. ראשי הערים כבר מודאגים, וקוראים לממשלה לדאוג לאזרחיה. עובד 45 במפעל: "במקום פרס עובד מצטיין, קיבלתי מכתב פיטורין"

אא

גלי פיטורים במפעלי הדרום נמשכים. עשרות עובדים כבר מוצאים עצמם מיואשים וחרדים מהבאות. כ-140 עובדי מפעל "תרכובות הברום" של כי"ל ברמת חובב, קיבלו מכתבי פיטורים, ביניהם עובדים קרובים לגיל פנסיה, שמכירים את העבודה מקרוב כבר קרוב ליובל.

בראיון ל-ynet מספר אמיל פריג'ה: "קיבלתי שלוש פעמים פרס מנכ"ל, שלוש פעמים פרס מצטיין ארצי, עבדתי תחת שישה מנכ"לים שונים. התחלנו בצוות של ארבעה אנשים, היינו מגיעים לעבודה ברכב אחד. פעם זה היה מפעל משפחתי. דאגנו כל הזמן להצלחתו של המפעל ולא לנו, העובדים. במקום לקבל לאחר 40 שנים של עבודה שעון כמו כל הוותיקים, קיבלתי מכתב פיטורים", הוא אומר.

לאחר שהבינו את המצב אליו נקלעו, החליטו העובדים להשבית את העבודה ולהקים אוהל מחאה בבאר שבע, שם נמצאים משרדי כי"ל. עובדי "מפעלי ים המלח", שגם הם עמדו בפני פיטורים, שנדחו בינתיים, הצטרפו למחאה למשך מספר שעות.

גל פיטורים נוסף בדרום, אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)גל פיטורים נוסף בדרום, אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

"אנחנו לא נגד התייעלות", אומרים העובדים המפוטרים, ומדגישים את העובדה שלא מדובר בעובדים שפוטרו בשל עבודה שאינה טובה. ומה יעשו, וכיצד יפרנסו? "אנחנו בעד התייעלות, ואיפה שצריך - נתייעל. אבל זה לא בהכרח אומר פיטורים", אמרו אתמול העובדים, ואיימו: "אם יפטרו פה עובדים אנחנו נסגור את כל הנגב. זה לא רק מפעל הברום. אלפי תושבים מתפרנסים מהמפעלים הללו בדרום".

לפי דברי העובדים, במפעלי כי"ל בנגב עובדים כחמשת אלפים עובדים, אך המפעלים הללו מעניקים תעסוקה גם ל-15 אלף עובדי חברות הסעות, הסעדה, לוגיסטיקה ותעשיות נלוות.

היות ומדובר באזור ללא אלטרנטיבות תעסוקתיות, ושיעורי האבטלה גבוהים ממקומות אחרים, מה גם שמסתמנים גלי פיטורים נוספים, ראשי הערים מודאגים אף הם: "למדינת ישראל יש מחויבות לנגב ולתושביו. מכיוון שמדובר במחצבים ששייכים למדינה, אני קורא להנהלת כימיקלים לישראל לנהוג בתבונה. במקום להשקיע את הרווחים בנגב בונים מפעלים חדשים בחו"ל ומפטרים אצלנו עובדים".

בכי"ל טוענים כי הם נמצאים במשבר חמור ואינם מצליחים לעמוד בתשלומי השכר לעובדים, לפיכך אין מנוס מהתייעלות, למען עתיד החברה.

תגיות:פיטוריםעבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה