חדשות בארץ

שיא העומס בבתי החולים - "פיגוע המוני"

"מה נגיד לחולים? שילכו למות בבית כי מדינת ישראל לא יכולה להציע להם טיפול"? בתי החולים מביעים חוסר אונים מול החולים הרבים ומיעוט המיטות

אא

לפחות תשע שעות המתנה נאלצו להמתין אתמול (ראשון) חולים שהגיעו לבתי חולים. תפוסה של לא פחות מ-350% נרשמה אתמול בחדר המיון של בית החולים 'שיבא' בתל השומר, נתון ששובר כל שיא אפשרי. "מה אגיד לחולים"? שאלה ד"ר דורית טקס מנובה, סגנית מנהל בית החולים, "לכו תמותו בבית כי מדינת ישראל לא יכולה להציע לכם טיפול? "זהו פיגוע המוני".

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

בחדר המיון ברמב"ם שבחיפה נרשמה תפוסה של 200%, בחדר המיון של ברזילי שבאשקלון התמודדו עם תפוסה של 289%, ובנוסף לחדרי המיון, גם המחלקות הפנימיות אינן יכולות לקבל חולים, שכן ממוצע התפוסה שם מגיע ל-116%.

המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה (צילום: פלאש 90)המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה (צילום: פלאש 90)

"כרגע עומדים מולי שמונה אמבולנסים, שאין להם איפה לפרוק את האלונקות עם החולים", תיארה ד"ר טקס מנובה. "אין לנו דרך לדעת מה דחוף ומה לא דחוף. מגיעים למי שמצליחים, ואני מקווה שנצליח להגיע לכולם. העומס הוא לא דבר חדש, אבל מחמיר משנה לשנה ומחודש לחודש".

היא תיארה מצב של חוסר אונים מצד בית החולים ומצד המטופלים. כולם צודקים, אבל אין איך לעזור. גם משרד הבריאות לא מצליח לסייע לכל הנדרש.

לאחרונה פרסם משרד הבריאות נתונים על זמני המתנה, לפיהם השהייה הממוצעת במיון בשנת 2013 עמדה על 3.49 שעות. מדובר בעלייה לעומת 2012, אז הזמן הממוצע עמד על 3.08 שעות המתנה. העומס בתקופה זו נרשם בעקבות מחלות חורף בנוסף למקרי האשפוז האחרים, ועל אף האשפוזים הרבים יותר, אין תוספת מיטות.

תגיות:בית החולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה