חדשות בארץ

מתפללים לרפואתו: מצבו של המוהרא"ש קריטי

עם היוודע כי מצבו הבריאותי של רבי אליעזר שלמה שיק שליט"א הולך ומידרדר, נערכו ביממה האחרונה עצרות תפילה לרפואתו. בשעות אחר הצהריים התקשר הרב למנהל בית הספר, הרב אשר טולדינו ואמר לו: "בניתי את הקהילה בדם ויזע, תשמור עליה"

אא

מתח וחרדה בקרב חסידי ברסלב ביבנאל עם החרפת מצבו הבריאותי של רבי אליעזר שלמה שיק, המכונה המוהרא"ש או הצדיק מיבנאל. הרב (74) שדאג בשבועות האחרונות לרפואת רעייתו שחלתה גם היא, אושפז ביום רביעי שעבר בבית חולים במנהטן ומאז עוקבים חסדיו אחר מצבו הבריאותי. 

המוהרא"ש מתגורר בארה"ב והוא נוהג להגיע ארצה, לקהילה שהקים, אחת לחודש. לפני כשלוש שנים הוא עבר מספר התקפי לב. כאשר הוא תיאר את מה שעבר בשעתו, הוא אמר בפני חסידיו: "אני רגיל לייסורים, אבל לא לכאלה". לפני כחודשיים נודע כי ישנה הרעה במצבה הבריאותי של רעייתו, הרבנית שפרה יחנא בת סאסיא. המוהרא"ש ביקש בכל לשון של בקשה להתחזק בצניעות לרפואתה, ואף הבטיח שייבנה מקווה נוסף ביישוב. על אף מצבה של רעייתו, לפני כחודש הגיע הרב לביקור פתע ביישוב. בניגוד לנוהג להודיע על ביקור מתוכנן, הוא הגיע ליבנאל ללא הודעה, והתקבל בשמחה. 

רבי אליעזר שלמה בן מלכה (צילומים באדיבות ברסלב סיטי) רבי אליעזר שלמה בן מלכה (צילומים באדיבות ברסלב סיטי)

הקהילה שהקים ביבנאל מונה כ- 400 משפחות, רובן של יהודים שהתקרבו ליהדות ובחרו להגיע לגליל, במיוחד כדי לחיות במחיצת רבם. המוהר"ש עצמו נולד בירושלים אולם מאוחר יותר עבר להתגורר בארה"ב. מזה כ- 50 שנה הוא מפיץ את ספרי ברסלב וביניהם את הקונטרסים המוכרים.

לבני הקהילה ביבנאל נוהג המוהרא"ש לשלוח מידי יום פקסים מחזקים, לנשים ולגברים בנפרד, כאשר בהם מסר המחזק להתקרב לבורא עולם/ 

צפו בקטע מתפילה לרפואתו הבוקר:

לפני כשבועיים לקה הצדיק מיבנאל בדלקת ריאות חמורה, מה שהוביל לבדיקות כלליות שנערכו בתחילת השבוע האחרון ובמהלכן התגלתה המחלה הנוראה בדמו. כאמור, ביום רביעי שעבר נודע כי חלה הידרדרות במצבו הרפואי ומאז החלו עצרות תפילה ביישוב.

ביום שישי בערב, לפני תפילת ערבית, עודכנו המתפללים בבית הכנסת הראשי של ברסלב, כי מצבו של הרב קריטי ויש להרבות בקריאת תהילים. היום נודע כי במהלך הלילה נקראו בני משפחתו להיפרד ממנו בבית החולים. השמורה הכתה בבני הקהילה, שהחל משעות הבוקר העבירו הודעות בבקשה להגיע להתפלל.  

נחמן מעהל, ממקורבי מוהרא"ש מסר: "המצב שלו מוגדר כקריטי אבל כרגע יציב ב"ה. הרופאים אומרים שנשארו לו ימים ספורים או שעות אחדות לחיות, אבל אנחנו כחסידי ברסלב לא מתייאשים. המוהרא"ש הוא אבא שלנו, הרב'ה שלנו ובלעדיו אין לנו חיים. מקווים לבשורות טובות".

הציבור מתבקש להוסיף בתפילות לרפואת רבי אליעזר שלמה בן מלכה

תגיות:ברסלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה